21 august 2011

nokia

Wczesną wiosną wyrwał mnie z zimowego uśpienia dzwonek telefonu.
Odebrałem zdziwiony tym nagłym zainteresowaniem moją osobą. To była pomyłka, dyskretnie spytała, czy nie przeszkadza i czy oferta sprzedaży samochodu wciąż aktualna. Nie mam samochodu, ale głos był tak ciepły, tak serdeczny że trwoniąc resztki przyzwoitości, narażając ją na koszty, kontynuowałem rozmowę. Ta poszybowała w rozmaitych kierunkach. A to o pogodzie, a to o planach wakacyjnych,
o polityce - tyle wszak się w niej dzieje.

Nokia - przyjacielska, ciekawa, intrygująca, komunikatywna...

Można by pomyśleć że na tym ta historia się kończy. Nic bardziej mylnego. Nokia dzwoniła coraz częściej, rozmowy trwały coraz dłużej. Lista tematów zdecydowanie się zawęziła do zagadnień filozoficznych, egzystencjonalnych.

Nokia - oczytana, filozofująca, intrygująca, pomocna...

Początek lata to już pasmo niekończących się telefonów, pełnych szczebiotu, kokieterii i ciepłych a nawet gorących słów, zdań, referatów. Nokia dopadała mnie przy obiedzie, w ubikacji, na ważnej naradzie. Nie pozwalała na chwilę wytchnienia.

Nokia- uwodzicielska, kochająca, obłapiająca, rozkoszna...

Koniec lata przyniósł pierwsze objawy zmęczenia. Nokia milkła. Nie dawała znaku życia przez cały dzień, by potem jakgdyby nigdy nic powrócić do wczesnoletniego rozpasania. Rozmowy trwały do końca baterii, a po włączeniu telefonu, najpierw nadlatywały bzyczące sms- y, pełne wymówek a potem ciepły głos każący ignorować te niepokojące sygnały.

Nokia - nierówna, oobrażalska, deprymująca...

To był początek października. Zamilkła. Dmuchałem w słuchawkę, potrząsając energicznie próbowałem zmusić ją do wydania dźwięku. Nic. Cisza. Kupiłem nową baterię, lepszą ładowarkę i czekałem. Cisza zaczęła być nieznośna. Zacząłem sobie z nią radzić czytając książki, oglądając telewizję. Uporządkowałem wreszcie zdjęcia w albumie. Ciągle jednak zerkałem w kierunku telefonu, sprawdzając pocztę, zasięg i stan baterii. Wreszcie zadzwoniła.

Nokia - płacząca, depresyjna, milknąca...

Do końca jesieni dzwonki były nieregularne. Czasem zwiastowały jedynie ciszę w słuchawce. Sms-y kiedyś tak pełne eksresji, zawierały zdawkowe pytania z nieszczerym emotionkiem. Zaczęłem pić

Nokia - zdawkowa, smutna, przygnębiająca...

Dwa dni przed Bożym Narodzeniem zamilkła. Czekałem. Ubierałem choinkę, śpiewałem kolędy, witałem Nowy Rok. Nic. Zdechła. Umarła na amen. Nie pomogły zaklęcia, nocne czuwanie, urlop okolicznościowy ( by nie przeoczyć znaku życia). Skończyło się.

Nokia - pi pi pi pi pi pi pi pi pi

Wczesną wiosną poszedłem z nią do parku. Słońce świeciło cieplutko. Przyroda budziła się do życia. Ptaki śpiewały jak oszalałe. Czasem śpiew przypominał o dawnym rozśpiewaniu mojej nokii. Wyjęłem ją z kieszeni. Ostatni raz popatrzyłem na nią. Uśmiechnęłem się szeroko do własnych myśli. Wstałem i poszedłem do domu. Nokia została na ławce. kiedy oddaliłem się o kilka kroków usłyszałem wyraźny sygnał mojego telefonu. Nie odwróciłem się.

Teraz mam samsunga


number of comments: 40 | rating: 14 |  more 

Japan,  

A wszystko przez nokie... Też mam samsunga :P

report |

Ania Ostrowska,  

Urocze :) Niechże peel wraca co prędzej! Czyż ten rok z Nokią nie był porywający, niepowtarzalny, niezapomniany? Jakiż samsung mógłby ją zastąpić? Pozdrawiam

report |

Wieśniak M,  

nokia ma swój niepowtarzalny urok:))))

report |

Miladora,  

No to Cię zjem, Wu, bo takie opowiadanie warto poprawić. ;))) Gotowy? ;) Przecinki do uzupełnienia – „spytała(,) czy nie przeszkadza(,) i czy oferta”/ - „serdeczny(,) że trwoniąc”/ - „narażając ją na koszty(,) kontynuowałem”/ - „pomyśleć(,) że na tym”/ - „koniec lata przyniósł” – Koniec lata… (nowe zdanie)/ - „by potem(,) jakdyby nigdy nic(,) do wczesnoletniego” – literówka „jak gdyby” i uzupełniłabym „powrócić do wczesnoletniego rozpasania/ - „telefonu, najpierw nadlatywały” – bez przecinka/ - „pełne wymówek(,) a potem”/ - „radzić(,) czytając książki”/ - „Sms- kiedyś tak pełne eksresji” – Sms-y, kiedyś tak pełne ekspresji” – popraw literówkę/ - „śpiewałem kolendy” – bój się Boga, Wu, kolędy ;)))/ - „( by nie przeoczyć” – bez spacji po nawiasie/ - „pi pi pi pi” – dodaj wielokropek na końcu/ - „kiedy odszedłem kilka kroków(,) usłyszałem” – Kiedy (nowe zdanie)/ Bardzo mi się podobało, Wu. :))) Buźka. :) Aha - wszystkie wielokropki zredukuj do trzech kropek. ;)

report |

Wieśniak M,  

wielki dzięki Miladoro:))). Będę musiał płonąć ze wstydu do czwartku przynajmniej. ipad edytuje tylko początek w okienku, i dalej nie przewija niestety.pomysł na Nokie chodzi za mną od jakiegoś czasu. I wreszcie do niej przysiadłem. To pewnie nie jest wersja ostateczna, ale musiałem.....i ten pośpiech zaowocował masą błędów. Przepraszam za nie i obiecuję poprawić. Cieszę się że tekst spotkał się z przychylnym przyjęciem. Dziękuję:)))

report |

Japan,  

hehe czy ty tylko jesteś taka spostrzegawcza?

report |

Wieśniak M,  

to talent korektorski pierwszej wody:))))

report |

Natali,  

samsung lepiej się sprawuje?

report |

Wieśniak M,  

gada basem:((((

report |

Natali,  

"mężczyźni wolą...nokię? :)

report |

Wieśniak M,  

nokia woli mężczyzn:))))

report |

Natali,  

hahaha :))) łapka za opowiadanie :)

report |

Slawrys,  

z ”literówkami” mam podobnie jak ty więc się nie czepie, ale pomysł i realizacja - świetna; filozoficznie rozpatrując zostawianie ”nokii” na ławce uważam za mało-humanitarne; można komuś świństwo zrobić i podrzucić :))) pozdrawiam

report |

Wieśniak M,  

nie chciało się nosić teczki, to mamy literóweczki;))). Nokia na ławce może trafi w dobre ręcę;))).dzięki i pozdrawiam też:))

report |

Szel,  

tez mam glucha nokie Wiesniaku:))chyba sie jej pozbede podobnie jak ty..:))) swietna proza!!

report |

Wieśniak M,  

wyrzuć ją, same z nią kłopoty;))), może Mikołaj....., a zresztą;)))). Fajnie że przeczytałaś:)))

report |

Szel,  

mikolaja mam dostac o d ciebie:)))nie chce komorki, mam stacjonarny:)))rzadko zagladam do prozy, ale tu trafilam za Slawrysa komentarzem:)))

report |

Wieśniak M,  

Masz stacjonarny, to znak że jesteś stateczną kobietą.już zapuszczam brodę;))))

report |

Szel,  

no ba!! jestem taka tradycjonalistka ze wierze w twojego mikolaja tez...i do tego z broda.. ale warkoczyk nie plec beze mnie:)))

report |

Wieśniak M,  

To dobrze, z tym warkoczykiem, bo plotę trzy po trzy;))

report |

Szel,  

o wlasnie nie plec bo warkoczyki sie plecie z trzech , nie trzy po trzy:)))

report |

Wieśniak M,  

Wiedziałem! , że dzwonią, ale nie w którym kościele.to mówisz że nie po trzy, tylko trzy....hmmmm

report |

Szel,  

o kurcze bedziesz mi dzwonil broda?:P moze ja potrzymaj od spodu :)))

report |

Wieśniak M,  

dzwoniąc brodą/ przekroczył próg/ jakże pięknie wyglądał/ aż, aż zwalał z nóg;)))

report |

Magdala,  

kapitalny materiał na fabułę do sporej reklamówki telewizyjnej!! zastrzeż prawa autorskie!!!!!!! mówię serio, bez urazy. :)) to niełatwe zrobić nową, oryginalną, porywającą, dowcipną, przyciągającą reklamę :))))))) et voila! buziak, Rustyk!

report |

Wieśniak M,  

Cholera. Komercja mnie pożre;)))

report |

Magdala,  

eetam pożre! Ty żryj komercję!!!!!! zastrzeż, mówię! to bardzo dobry tekst! :D

report |

Darek i Mania,  

też tak myślę nokia powinna się sama odezwać i ten text przerobić na reklamę firmy :)))

report |

Wieśniak M,  

Nawet nie wiem jak się zastrzega:(((, zresztą pomysł na kampanię może i dobry, ale aby go wykorzystać trzeba całkiem przemeblować treść:)))))

report |

Darek i Mania,  

jakdyby, eksresji * brak g i p --zaczęłem -zacząłem * a poza tym nokia to super firma i nie warto zamieniać na inne jeśli już to na nową nokię :) znowu będzie historia i znowu będzie dzwoniła .. urealnić rozmowy wirtualne w realne ;)

report |

Wieśniak M,  

dzięki Darku. Jakdyby dostrzegłem, tego dugiego nie, ale mam związane ręce do czwartku. Wielkie dzięki za obecność:))))

report |

dodatek111,  

gdybyś to kiedyś wydał drukiem na papierze to koniecznie z komentarzami...dobry tekst

report |

Wieśniak M,  

Uwielbiam komentarze:))), wydam je drukiem pomijając opowiadanie;))))

report |

Istar,  

pięknie W :)

report |

Wieśniak M,  

dzięki :)))

report |

deRuda,  

ha :D smakowity kąsek :)))

report |

Wieśniak M,  

cieszę się że tu zajrzałaś:)))- mam słabość do tego tekstu:))))

report |

deRuda,  

ja cieszę się bardziej :D

report |



other prose: Sifu, "satyra na jurnego chłopa" - wydanie drugie poprawione, wasia, oposy i flaszki*, dokończą za Szuberta, obrazki z dalekiej prowincji, Antoniusz i Kleopatra, Napoleon i Antosia, z bajań czerniakowskich, historie błędowskie, krótka proza z happy end'em, do kontaktu, Narodziny końca świata, żywoty śniętych, 5.cd Wstępu do takiego sobie podręcznika użytkownika portali z wierszami, 4.cd Wstęp do takiego sobie poradnika użytkownika portali z wierszami, 3.cd Wstęp do takiego sobie poradnika użytkownika portali z wierszami, 2.cd Wstęp do takiego sobie poradnika użytkownika portali z wierszami, 1.Wstęp do takiego sobie poradnika użytkownika portali z wierszami, byt albo nie byt, kurza stópka, prawdziwy chłopiec, ...a może to był feniks, przestawienie, wieśnienia, kamajajana, hej! now, w kwestii żydowskiej, poemarket, miśmasz w/g jacka, bajka z trampkiem w tle, szymon, o wieży jak kto nie wierzy :), recenzja subiektywna, jeżyk, sztuka, przygoda z panem H, to się nadaje, czego wojtuś się nie nauczy..., sensei, krótki tekst o umieraniu, skórka końca świata, końcówka kozaków, zebrał do kupy, zygu zygu zyg, na dachach warszawy, o wszetysławie, proza bez konia, zabawa z końcem w tle, eremiasz15, z cicha noc, mały czerwony balonik, o choinka, cezarowi co cesarskie i heniowi conieco, moczum panie, a pokaż mi psa, "en sot wi kardia po", zapisane na dziewiątej skórze, książę dragula, re formy, gazetka, śledź po obiedzie, bieg, bywałem na biegunach, nokia, napoczęty, Bard, "mecenas", Zośka, w tył na lewo, suma smutków, Promocja, Mowa pogrzebowa,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1