20 january 2013

prawdziwy chłopiec


Na godzinie wychowawczej do sali wpadła pani dyrektor. Rozszedł się znajomy słodko cierpki zapach stawiając wszystkie receptory w gotowości. Zgarbione sylwetki natychmiast przyjęły postawę posłusznego wyprostowania.
- drogie dzieci!, zaczęła donośnym głosem robiąc dłuższą pauzę jakby w oczekiwaniu na zapadnięcie jeszcze większej ciszy, choć ta była absolutnie głucha.- naszą placówkę edukacyjną spotkał wielki zaszczyt! Uniosła się na palcach dla podkreślenia doniosłości zaszczytu. Wzrokiem pasterza doglądającego trzódkę, zlustowała wszyskich obecnych.- od jutra w murach naszej szkoły będziemy gościć nowego ucznia - Prawdziwego chłopca! Jego  rodzice zdecydowali się skierować swoje jedyne dziecko do naszej placówki. Nie muszę chyba dodawać jakie to nobilitujące dla murów, kolektywu uczniowskiego i całego ciała pedagogicznego!. - z racji faktu że będzie pobierał nauki w waszej klasie, proszę o serdeczne przyjęcie i koleżenską postawę. Abyśmy  mogli zasłużenie cieszyć się z wyróżnienia. To wszystko! Odwróciła się w kierunku drzwi i równie energicznie jak się pojawiła, tak teraz zniknęła tradycyjnie akcentując ten fakt, trzaśnięciem drzwi.
W sali jeszcze przez dłuższy moment panowała cisza.  Po niej zrazu nieśmiało zaczął narastać gwar rozmów. Przybierał na sile. Rozmawiali wszyscy ze wszystkimi. Twarze wyrażały najwyższy poziom ekscytacji.
- słyszeliście?- prawdziwy!
- podobno są dużo wyżsi
- mają anielsko białe włosy!
- wydzielają cudowną won!
- ale szczęście!
- cudownie!
- ciekawe czy będzie z nami ćwiczył na Wf-ie?
- oddam mu swoje miejsce!
 
Zadzwonił dzwonek na przerwę, lecz nikt nie spieszył się z opuszczeniem  sali, nie przerywano  rozmów. Jeszcze długo potem temat nie schodził z afisza. Rozmawiano na świetlicy, stołówce, w domu z rodzeństwem i rodzicami, na podwórkach.
 
Następnego dnia cała klasa, samoistnie na galowo ubrana od wczesnych godzin rannych gotowa była na przyjęcie wyróżnienia w swoje szeregi. Atmosfera radosnego festynu towarzyszyła w szatni, na korytarzu przed pierwszą lekcją i w sali matematycznej. Przekomarzano się serdecznie z kim prawdziwy chłopiec ma usiąść, podrygiwano w rytm najnowszych szlagierów nuconych pod nosem, chwalono wzajemnie za schludność ubioru. 
Dzwonek na lekcje, po raz pierwszy od lat, był tym wyczekiwanym dzwonkiem. Z tych dzwonków zmieniającym całe dotychczasowe życie. Matematyczka nerwowo poprawiała okulary, co rusz  strzepując niewidoczne pyłki z garsonki i przegryzając dolną wargę co czyniła w chwilach największego podniecenia. 
Wszscy czekali wlepieni wzrokiem w klamkę drzwi wejściowych. Nasłuchiwano  odgłosów, poprawiano kołnierzyki i ułożenie rąk na biurkach.
Pani nerwowo odczytywała listę obecności i nikt nawet nie zwrócił uwagi że robi to po raz  drugi. 
- Stasiuk Paulina
- obecna!
Klamka wreszcie  opadła a drzwi lekko się uchyliły. Za nimi trwała ożywiona rozmowa lecz przez nieskończenie długie sekundy uchylona szpara nie zdradzała  tajemnic. 
Słodko- cierpki zapach zamieszkał już w każdym nozdrzu na dobre. Ołówki , długopisy zeszty zamarły w powtarzalności wzorcowego ułożenia. Czas się zatrzymał. Powieki w otwartej gotowości, zaczynały boleśnie ciążyć a oczy szczypać nie nawilżane.
Burza dyrektorskich włosów wreszcie wmaszerowała na podwyższenie przed tablicą!
- dzieci!- przedstawiam wam nowego ucznia, który od dziś będzie uczestniczył w procesie edukacyjnym w ramach waszej klasy! Prawdziwy chłopiec ma na imię Stefan!- przywitajmy go serdecznie!, Mówiąc to, skierowała całą sylwetkę w kierunku otwartych drzwi i zapraszającym gestem otwarła ramiona.
Rozległy się gromkie brawa, a do sali powoli ze spuszczoną głową wszedł mały  pryszczaty  chłopiec z widoczną nadwagą i opuchniętymi od płaczu oczami. Nie spojrzał w kierunku klasy,  tylko  człapał przygarbiony, wpatrzony w wyznaczony azymut czerwonych szpilek  pani dyrektor. Przystanął dwa kroki przed nimi i zastygł w bezruchu.
W sali zapanowała konsternacja.
- jak to?
- niczym się nie wyróżnia!
- i to ma być prawdziwy?
- przecież?taki zwyczajny jakiś!
szmer przeszdł po sali mimo ostrej reprymendy nieznoszącego sprzeciwu spojrzenia pani dyrektor.
Widząc że nie zapanuje nad tym stanem z wyraźną ulgą wycofała się za drzwi. Bez najmniejszego trzaśnięcia.
 
Prawdziwy chłopiec stał bez ruchu.
 
Sala patrzyła na chłopca.
 
Matematyczka  powoli odnajdywala swoje pogodne usposobienie. Wrześniowe słońce padało na trampki Stefana. Ledwie wróconą ciszę przerwało donośne pierdnięcie z tylnich ławek.
 
Sala eksplodowała śmiechem. Prawdziwy  chłopiec uśmiechnął się całą szczerbatą buzią.
 
 
 
 


number of comments: 64 | rating: 25 |  more 

deRuda,  

wspaniałe :D poproszę takie słowa co rano :))

report |

deRuda,  

prawdziwy chłopiec, sama trwałam w nieskończonym napięciu do końca opowiadania :)) czy będą dalsze przygody, prawdziwego chłopca?

report |

Wieśniak M,  

:))- cieszę się że trzymał w napięciu:)))

report |

deRuda,  

Ty się nie ciesz, tylko śmigaj do pisania ;))) i żadnym niezbyt dobrym czuciem w prozie, czy innymi duperelami się nie zasłaniaj - ja chcę dalsze części :)))

report |

Wieśniak M,  

:)):))- Sama wiesz jak to jest z weną:)), Mnie wrozie starcza jej na od czasu do czasu:))))

report |

deRuda,  

dobra dobra :)))

report |

Wieśniak M,  

oj niedobra,niedobra;)

report |

pizzaboy,  

Wieś super ;))) "koleżenską postawę" "tylnich ławek"

report |

Wieśniak M,  

:)))- dzieci wiedzą jak rozładować napiętą atmosferę:)))

report |

gabrysia cabaj,  

musiałam się zalogować, no musiałam - masz tego pazura pisarskiego, to spojrzenie, te śmiejące się wiecznie oczy:)

report |

Wieśniak M,  

Gabrysiu:)))- dziękuję:)))

report |

Hania,  

zwyczajny...niezwyczajny:)

report |

Wieśniak M,  

prawdziwy:))))

report |

. .,  

świetne pisanie, oby początek dopiero:) jest Una:) pora na Prawdziwego chłopca:)

report |

Wieśniak M,  

Prawdziwy chłopiec to trochę przypadek inspirowany ostatnimi wydarzeniami na Trumlu:)), Nie mam pomysłu na kontynuowanie opowieści. W tym sensie jest to opowieść skończona.Ale kto wie?- dziękuję:)))

report |

ezo**,  

z ogromną przyjemnością, i z zapartym tchem - aż do samego końca :P

report |

Wieśniak M,  

dziękuję ezo:))

report |

jeśli tylko,  

Uśmiechnąłeś mnie :)) szeroko :)) (tylko przemyśl kwestię dużych liter i myślników :)

report |

Wieśniak M,  

hmmm jeśli tylko zlituje się mów jak!:))))

report |

jeśli tylko,  

Wiesiu, odbierz liścik :))

report |

Wieśniak M,  

wieczorkiem poprawię:))

report |

Ania Ostrowska,  

ołówki , długopisy, zeszyty zamarły w powtarzalności wzorcowego ułożenia - Wieśniaku, pisz! koniecznie pisz jeszcze :))

report |

Wieśniak M,  

:))- drżałem co powiesz Aniu:))- dziękuję:)))

report |

hossa,  

wlazłam za Anią, Wieś bardzo fajnie napisane :)

report |

Wieśniak M,  

hosso:)))- dziękuję serdecznie:)))

report |

hossa,  

( wezmę kiedyś dzień urlopu na specjalne czytanie Ciebie i jeszcze zamuruję się w jakieś ciepłej twierdzy, żeby mi nikt w tym nie przeszkadzał:))

report |

Wieśniak M,  

hosso:)))- cały urlop z Wieśniakiem, to nawet żona nie wytrzymuje:)))- dzięki serdeczne:))

report |

hossa,  

jeden dzień, a nie cały urlop, Wieś , ja bardzo szybko czytam:))

report |

Wieśniak M,  

:))- ok:))- Można czytać co trzeci;)))

report |

sisey,  

Rozczarowany wychodzę. Miałem nadzieję na sci-fi, a tu zwykła relacja korespondenta krajowego. Stefan N.? :D

report |

Wieśniak M,  

:)))- no proszę:)))- Czekałem na druzgocącą krytykę, to i mam:))- dzięki siseyu:))- obawiam się że wyrosłeś z opowiadań szkolnych;))

report |

sisey,  

Baardzo Cię oszczędzam, to fakt. Mam nadzieję, że to nie niespodziewana miłość. :> PS "szlagier" - to już mooocna ramota. Dawno pisane?

report |

Wieśniak M,  

dziś rano do kawy:)))

report |

sisey,  

czy mogę kaprysić? skoro Stefanek jest mały, to może piegowaty, a nie pryszczaty? :)

report |

Wieśniak M,  

myślałem o tym siseyu:)), piegowarość jest do przyjęcia.A może jeszcze coś znajdziesz?- byłbym wdzięczny:))

report |

sisey,  

Znajdę? No wiesz, cały tekst jest taki radośnie bałaganiarski. Lekko się uśmiechałem, ale to chyba na zasadzie "co też Wieś wysmażył?" czyli odpowiednio jestem już "zrobiony".Lepiej testować na kimś kto nie zna Wieśniaka.

report |

Wieśniak M,  

Ok:))- Mam adhd myśli i nie nadąrzam z pisanie, czasem wychodzą zupełne kalambury:))- W kazdym bądź razie dzięki za piegi- jeszcze będę przerabiał troszkę to je uwzględnie:))

report |

deRuda,  

a już tam piegowaty ;P

report |

Szel,  

kto sie spierdzial Wies? dziewczynka :P

report |

Wieśniak M,  

Muszelko:)))- to nie jest autobiografia:)))- hahaha:)))

report |

Szel,  

ale lalus mi sie trafil ! no :)

report |

Wieśniak M,  

:)))- taka karma:))

report |

Monika Joanna,  

pisz Wuniu, pisz! koniecznie, to jest super! :)))

report |

Wieśniak M,  

Dzięki Moniko:))

report |

bosonoga,  

"Prawdziwy chłopiec stał bez ruchu. Sala patrzyła na chłopca" - w tym miejscu, żal mi się zrobiło chłopaczyny :) Fajne! Napisane z polotem, po drobnej kosmetyce będzie jeszcze fajniejsze :)

report |

Wieśniak M,  

:))- Czyli wyzwolił emocje:))- Tak widzę że poprawki konieczne, ale już dziś do niech się chyba nie zabiorę:(- dziękuję bosonóżko:))

report |

An - Anna Awsiukiewicz,  

"prawdziwy poeta ", że tak powiem.. z Tobą nie można się nudzić - cmok.

report |

Wieśniak M,  

An:)))- dziękuję prawdziwie:)))

report |

ApisTaur,  

najpierw dziewczynkom/ no a później paniom/ nie zawsze sprostamy/ ich oczekiwaniom //;))

report |

Wieśniak M,  

bo pani wychowana w drapieżności bajek/ najpierw rozszarpie zanim się najje:))- Dzięki Apisie:)))

report |

gabrysia cabaj,  

jeszcze nie zmieniłeś pryszczatego na piegowatego? moja teściowa mówiła 'piegaty':))

report |

Wieśniak M,  

:)))- piegaty ładniejszy:)))- Aby edytować ten tekst muszę wejść na stacjonarny komputer, bo na tablecie nie chce mi się przewijać:(- Mam tam kilka poprawek i pamiętam o nich:))- dzięki Gabrysiu:))

report |

Jaro,  

Kola powiedział mi,że zgłasza zastrzeżenie- won czy woń:)mówi z przekąsem,że to o nim ,ale nie wie dlaczego zmieniłeś mu imię:) i jak mam mu wytłumaczyć,że to dla niepoznaki:) ja przeczytałem jednym tchem, kiedy mi podsunął pod nos :)

report |

Wieśniak M,  

Kola bierze za bardzo do siebie ten świat. Acz zdolność współodczuwania z otaczającym bytem zasługuje na najwyższe słowa uznania co niniejszym czynię : Kola brachu!- Twoje nieustające! :)))

report |

Jaro,  

pociągnął również duży łyk:)

report |

Wieśniak M,  

:))) swój chłop :)))

report |



other prose: Sifu, "satyra na jurnego chłopa" - wydanie drugie poprawione, wasia, oposy i flaszki*, dokończą za Szuberta, obrazki z dalekiej prowincji, Antoniusz i Kleopatra, Napoleon i Antosia, z bajań czerniakowskich, historie błędowskie, krótka proza z happy end'em, do kontaktu, Narodziny końca świata, żywoty śniętych, 5.cd Wstępu do takiego sobie podręcznika użytkownika portali z wierszami, 4.cd Wstęp do takiego sobie poradnika użytkownika portali z wierszami, 3.cd Wstęp do takiego sobie poradnika użytkownika portali z wierszami, 2.cd Wstęp do takiego sobie poradnika użytkownika portali z wierszami, 1.Wstęp do takiego sobie poradnika użytkownika portali z wierszami, byt albo nie byt, kurza stópka, prawdziwy chłopiec, ...a może to był feniks, przestawienie, wieśnienia, kamajajana, hej! now, w kwestii żydowskiej, poemarket, miśmasz w/g jacka, bajka z trampkiem w tle, szymon, o wieży jak kto nie wierzy :), recenzja subiektywna, jeżyk, sztuka, przygoda z panem H, to się nadaje, czego wojtuś się nie nauczy..., sensei, krótki tekst o umieraniu, skórka końca świata, końcówka kozaków, zebrał do kupy, zygu zygu zyg, na dachach warszawy, o wszetysławie, proza bez konia, zabawa z końcem w tle, eremiasz15, z cicha noc, mały czerwony balonik, o choinka, cezarowi co cesarskie i heniowi conieco, moczum panie, a pokaż mi psa, "en sot wi kardia po", zapisane na dziewiątej skórze, książę dragula, re formy, gazetka, śledź po obiedzie, bieg, bywałem na biegunach, nokia, napoczęty, Bard, "mecenas", Zośka, w tył na lewo, suma smutków, Promocja, Mowa pogrzebowa,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1