18 september 2014

18 september 2014, thursday ( sztukateria )

sztuki baaaczność!
dzienniki!- wciągnąć metafory!
fotki bardziej na prawo!- i poprawić kolory!
poezja równaj do lewego czwórki w prawo twórz!
nieeee nooo!- wideowiersz w tył zwrot!
i biegiem do kwatery- ale to już!
proza  rozejść się!
 i proszę to tałatajstwo ustawić według wzrostu!
szczerbaci twórcy drugi szereg!
nie wracac mi bez mostów
wystąp kwiatkowski!- koronkowa robota!
 
baaaaczność hołota!
czapki z głów
postawa zasadnicza i śpiew!
- do reklamy !
"na pierwszy zew
całe to nasze twórcze starania
kto się wytęża podniesie wzrok!
wzorem jaśnieje dzisiaj reklama
bez niej nas nie ma zapadnie  mrok..."
- po reklamie!
baczność!
spocznij!
weterani padnij!
 naprzód marsz!- młody rocznik!
 
 
 


number of comments: 152 | rating: 0 |  more 

Hania,  

i proszę z tymi fotkami do facebooka!:)

report |

Wieśniak M,  

Ototo:)))

report |

martini,  

tak jest, pani generałowo;))

report |

Marta M.,  

ależ mnie wzięło :) aż się wzdrygnęłam od tego : baczność ! uściski serdeczne Wieśniaku.

report |

Wieśniak M,  

dzięki i sorki za musztrę ;))

report |

nikt,  

nikt nigdzie nie idzie, siedzi na trawie i gapi się z otwartymi usty, jak powiewają zawiązane na szyjach chusty, nikt nie rusza się bo zbyt leniwy, ale szereg poetów zdaje się lekko - krzywy, a ci od zdjęć to też jakoś tak niemrawo maszerują, krzywo trochę, tak jak i kadrują, najbardziej komicznie idą prozaicy - tak całkiem prozaicznie

report |

Wieśniak M,  

I z czym do tomików galerii wieczorków/ no ale zrobię z was artystów!, zaraz po wtorku:))

report |

alt art,  

rokoko..

report |

Wieśniak M,  

pniemy się :)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

szeregowi M. i E. Pospieszni meldują, że na baczność od wczoraj już tak... Edek zgubił kredki z wrażenia, bo leciwy już z niego szpak. Wybałuszył gały i ruszyć się boi , że mu ten generał jeszcze włoi... bo .kto wie, co z niego za gad?

report |

issa,  

szeregowy dźwiedź / melduje posłusznie też / że zgodnie z planem padł / tuż obok leży Szwejk / i kredki chowa w szwach ;d

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

No to kóniec świata jak Dźwiedź padł według planu skrzata, a obok w dodatku Szwejk prosto z Pragi leży i zmówił już w intencji chyba z pięć pacierzy.Klepałby je tak pewnie biedak aż do rana, ale przerwała mu szybko wojskowa reklama:)

report |

Wieśniak M,  

Zrozumiałem Szeregowi M.E.D, rannym podać wody i pled/ zdrowi i kulawi do szeregu!/ kredki zatemperujecie sobie w biegu/ I nie róbcie tu z kaprala wariata/ biegiem do dziedzin i meldować o stratach !:)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Szeregowi M i E meldują, że kredki w biegu się nie temperują. Donoszą też, że Dźwiedź prócz pledu okulary różowe winien mieć, bo jak znów bystrym okiem ujrzy ten sam cyrk, to biedak padnie niczym głodny wilk.

report |

Wieśniak M,  

są straty- wilk głodny/ wrzućcie go tam- w oczko wodne/ przykryjcie wodą niech nie rzuca się w oczy/ a cyrk ostrzelać grafikami niech się nie patoczy !:))

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

To teren generała przeca, w oczkach wodnych pewnie ma piranie od Krzywego Miecza. Po naszym trupie Dźwiedzia tam wrzucimy, przykryjemy go pledem i się otorbimy . Cyrk ostrzelamy grafikami według rozkazu, ale czy coś dotrze nie wiemy od razu.

report |

Wieśniak M,  

Stój! nie było rozkazu Dźwiedzia...chwilka!/ Mieliście przecie wyrzucić tam wilka/ do cyrku strzelać i bez ostrzeżenia/ ciężkimi pracami i siłą ciążenia/ a wysunąć na przyczółkach tyralierą macki/ niespodziewających się gapiów powciągać w zasadzki/ i zamknąć w kotle przywalić pokrywką/ meldować czy macie na akcję paliwko!:)))

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Do cyrku to trzeba i bez ostrzeżenia, bo jak Kuba Bogu tak Bóg od niechcenia:) A Dżwiedzia nigdy byśmy w oczko... jak cyrk cyrkiem, nawet gdyby z głodu stał się burym wilkiem:) Na paliwo chyba jakieś drobne mamy, kieszenie w tym celu wszystkie przeszukamy:)

report |

issa,  

hahah. bardzo zacna historia bajeczna. ech. pozdrowienie isseńskie dla komandosów ;d

report |

Wieśniak M,  

A ja zwietrzyłem akt sabotażu/ przeszukując kieszenie po raz nie wiem który /bo w miejscach gdziem się spodziewał amunicji/ zainstalowano mi dziury;))

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Trza je migiem zacerować i jaką amunicję sprytnie dokooptować. Przeca kapral w spodniach winien mieć granaty, a nie dziury wielkie, lepsze są już łaty. Pewnie ten sabotaż to robota moli one nawet nylon skłonne są wpierd......

report |

Wieśniak M,  

hahaha:))) to be moll z pewnością/ co niby brzydzi się sztucznością/ a wełny do pyska nie bierze/ już mu się do tyłka- przez dziurę w kieszeni- dobierzem:))))

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

z tymi bemolami to istna już plaga, żrą niczym szarańcza, co tylko w pysk wpada... A jakie uparte bywają potwory, nie dają się szybko przegonić do nory. Bagno za nic mają, za nic naftalinę, z lawendy to sobie utkały pierzynę. I w zanadrzu zawsze mają jakiś unik... nawet chemikaliom trudno to zrozumieć.

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Agnieszko z Doliny Issy Dźwiedziu - buziaki przed snem i znikam do swej nory którą dzielę z lwem:)

report |

Wieśniak M,  

Jeśli buziaki po śnie mają jaką wartość to dokładam swoje Dźwiedziu - I dla Ciebie Małgorzato śpiąca z lwami :)))

report |

issa,  

(dźwiedź przyszedł powiedzieć, że przyjął Buziaki przed Snem i Buziaki po Śnie :)

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

tylko z jednym lwem ale buziaczki dla Was po śnie jako przed snem:)

report |

deRuda,  

hahaha :D panie generale, panie generale, bo gdzie ja mam stać... bo oni mówią, ze rudzi to inna kompania, buuuuu.... :)

report |

Marta M.,  

:)))) oj biada nam biada :)

report |

deRuda,  

a i jeszcze jedno, czy to stawanie do reklam to będzie teraz taka świecka tradycja? :)) panie generale, no niech pan powie, bo rudy to ładny kolor?

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Tak cudny, że pewnikiem już przydzielono do reklamy szamponów i unę i oną:)

report |

deRuda,  

taaaa... juści

report |

Wieśniak M,  

Blondyni pierwsza kompania, rudzi trzeci, szatyni drugi a łysi...no wiecie/ nie wiecie? łysi na rejony/ pisać te jak im tam ...białe gawrony!:)

report |

deRuda,  

ale dlaszego trzeci, jak to ;P

report |

Wieśniak M,  

Trzeci najlepszy:)))- ciii;)

report |

deRuda,  

aaa no to dobra :)) (psst: czy trzeci dostaje może największe desery? i orzechy?) :))

report |

Wieśniak M,  

nieeee, dostaje po łapkach, ale z zamkniętymi oczami;))

report |

deRuda,  

łeee to ja idę zrobić się na szaro i niech się armia martwi skąd weźmie dla mnie kompanię ;P

report |

Wieśniak M,  

w armi najwięcej potrzeba szarychgowców, trafiają do drugiego szerego w każdej kompanii:))

report |

deRuda,  

może byc drugi rząd i na samym końcu, będę stamtąd robić dywersję, siać propagandę i rysować anarchistyczne obrazeczki do pokolorowania ;P

report |

Wieśniak M,  

To najgorsze miejsce w kolumnie marszowej. Trzeba cały czas podbiegać, co już same w sobie jest dywersją, bo było powiedziane- Marsz!;)))

report |

deRuda,  

o to to dokładnie, zresztą ja jako szara (w domyśle eminencja) znajdę na to jakieś rozwiązanie i będę niczym szara mgła cicho i niepostrzeżenie rozprowadzać pokojowe idee :))))

report |

Wieśniak M,  

:)))- Malarzom zabrać pędzle, pisarzom pióra i na golasa pod publikę- hurrra!;))

report |

deRuda,  

nono, weź no idź zjedz chlebka z masłem bo gwiazdorzysz panie generale ;)))

report |

Wieśniak M,  

ja?- a kto tu chciał dywersję;))))

report |

deRuda,  

no ja dywersja, ale żeby mnie na golasa przed publikę słać!!?? ;)) toż ja mogę jakiś golasów wymalować ale nie mylmy ekshibicjonizmu z dywersją ;)))

report |

Wieśniak M,  

Dywersja polega na wyjęciu z rąk piór i pędzli:))- a golas to tak metaforycznie przecie:)))

report |

deRuda,  

no, masz szczęście ;)) moja dywersja będzie cicha, ale skuteczna, niezauważalna, ale efektywna ;))) poza tym jakby co to mogę strzelić portret generałowi ;)))

report |

Wieśniak M,  

Jestem za:))- Znaczy za portretem, co pewnie znaczy że mnie na nim nie będzie widać:))))

report |

deRuda,  

haha :) jak będziesz dalej tak znakomite poematy pisał to jest szansa, że wyleziesz z za i będziesz na portrecie :) ... w pierwszej swej publikacji ;)

report |

Wieśniak M,  

była dama z łasiczką, może być wieśniak z generałem:)))))

report |

deRuda,  

otóż to :)))

report |

deRuda,  

(panie generale szary szeregowy melduje wykonanie zadania ;))

report |

Wieśniak M,  

Brawo:)))- byliśmy. Szaniec wygląda solidnie. Transzeje regulaminowe. Nieprzyjaciel pęknie z zazdrości:)))

report |

deRuda,  

trzask-prask - pękł był :)))

report |

Wieśniak M,  

to teraz mamy go ilościowo więcej?;)))

report |

deRuda,  

ilościowo tak, ale jego jakość spadła bardzo blisko zera :)))

report |

Wieśniak M,  

:))) kurduple są najgorsze:)))

report |

deRuda,  

haha :) no niby tak, ale jak nie mają mocy... to damy radę, poza tym ja też za wysoka nie jestem ;)

report |

issa,  

i co to ja jeszcze chciala.. i zapomniala ja...

report |

issa,  

a, już wiem. i, jako i zwykle, najlepszego dla Ciebie, Wieśniaku :d https://www.youtube.com/watch?v=hcgtTrMBMEU

report |

Wieśniak M,  

:))) dzięki isso i Moc Serdeczności :))- możecie spocząć;))

report |

issa,  

:d ta je, rale aku! (znaczy, tak jest, generale Wieśniaku; bo mi kiedyś mój były mąż wytłumaczył, że obowiązuje wykrzykiwanie samych końcówek - dźwięk uzyskuje wówczas odpowiednią sprężystość)

report |

Wieśniak M,  

Końcówki można wykrzykiwać bo i tak mniej więcej żołnierze wiedzą jaki będzie kolejny rozkaz:)))Znam przypadek że dowódca kompanii pokręcił rozkaz przy tworzeniu kolumny marszowej a i tak wszyscy zrobili czego ich wyuczono, w pewnym sensie ignorując dowódcę uzyskującego odpowiednią sprężystość:)))

report |

jeśli tylko,  

No co jak co, ale generał kompanii to powinien być w musztrze wygenerałowany, to znaczy generalnie wymusztrowany, a nie mylić się w podstawowych obrzędach! Aaa est!!!

report |

issa,  

heh, Wieśniaku Wieśniaku Ty. lubię, nożesz, lubię ten Twój szósty zmysł absurdu ;d

report |

Wieśniak M,  

no generalnie masz rację, ale już jak pokapitani wcześniej to mu przechodzi :)))

report |

Wieśniak M,  

:))) jestem generalnie wymusztrowany w/g regulaminu absurdu isso :))- Wojsko to kopalnia nieprzebrana. Zaiste mamy czym się pochwalić :)))

report |

x,  

czuję się postawiona do pionu ;)) pozdrawiam serdecznie.

report |

Wieśniak M,  

A to dlatego że szukamy odpowiedniego poziomu;))- I ja serdeczne :))

report |

Magdala,  

a jeśli ktoś leży powalony kontuzją... :( iiitaaam ściskam Cię Wieś. idzie Wieś przez wieś... nawet maszeruje... no dobra! już nie rymuję :* Tara.

report |

Wieśniak M,  

Kto leży temu werbelki. komu spodnie spadają temu szelki/ kto nie maszeruje tomiku nie wyda/ a kto przeciw nam?...nie widać:)))Pozdrawiam Magdo :)))

report |

Magdala,  

Wieś, ile można czekać???? i to na leżąco??? wiesz jak to trudno :( dawaj tomik! swój :)

report |

Wieśniak M,  

Ups... został na kompanii ;)))

report |

e.,  

MT, a co z książką?

report |

Wieśniak M,  

właśnie ?:)

report |

Magdala,  

Przewidywane wydanie 10 paźdź. w Wydawnictwie: słowo/obraz/terytoria :) też już nie mogę się doczekać :) dzięki, E. za pamięć :)

report |

e.,  

Super:) No to czekam na jakieś spotkanko autorskie :)

report |

Magdala,  

:) na pewno powiadomię i zaproszę z radością :)

report |

jeśli tylko,  

A ja przeczytała "Kto się wytęża - podniesie odwłok" - która to kompania dla takich? ;))

report |

Wieśniak M,  

Kompania zabezpieczenia- do kuchni;))))

report |

Jerzy Woliński,  

trumlowe inspiracje i pewnie ma rację )

report |

Wieśniak M,  

Bośmy w tym pracy nawale zapomnieli/ że czeka nas awans, a nawet medale :)))

report |

Ewa,  

Z lekkim sarkazmem i czytelny. Wielką zaletą portalu są autorzy, którzy mają sporo humoru i bardzo otwarte umysły, których nie ograniczą techniczne ograniczenia :)

report |

Wieśniak M,  

:)))- Wielką zaleta, acz mało cenioną przez sztab portalu, na szczęście mają poczucie humoru i to dodaje sił:))

report |

doremi,  

znowu przyjdzie mi leżeć z twarzą w piachu :))

report |

Wieśniak M,  

Pozyzja leżąca nie męczy nóg:))

report |

Ananke,  

czuję wewnętrzny opór :) nie nadaję się do musztrowania

report |

Wieśniak M,  

hehe:)))- doprawdy nie doceniasz swojego potencjału Ananke:)))

report |

Ananke,  

:)) nie, ja po prostu znam siebie, materia, z której mnie ukuto jest anty musztrowa, co więcej im większy nacisk tym większy opór :))))

report |

Wieśniak M,  

:))- Wiesz, wszyscy rekruci tak mówią:))

report |

Ananke,  

hahaha mówisz ? jednak upieram się przy swoim i wolę musztrować niż być musztrowanym :)

report |

Wieśniak M,  

:))- Mówię to z doświadczenia. A aby musztrować najpierw jest się musztrowanym:))

report |

Ananke,  

he he a nie da się tego jakoś obejść ? boczkiem ? :D

report |

Wieśniak M,  

Jasne że się da!- Można zostać generałową i pośrednio dyrygować całym pułkiem;)))

report |

Ananke,  

hehehe wiesz co jest to jakiś pomysł, ale to mnie nie satysfakcjonuje :) jak kraść to miliony, jak musztrować to szpicrutą :)))

report |

Wieśniak M,  

No to nie nadajesz się do armii:)))- No chyba że to ludowa armia wschodniego gwardoru, :)))

report |

Ananke,  

grunt by był ład i porządek oraz bezwzględne posłuszeństwo ;) :D wąsy i szerokie bary jeszcze z nikogo nie zrobiły generała.

report |

Wieśniak M,  

Tego się obawiałem!:))- idę zgolić bo znowu je wypaćkam w majonezie;))

report |

deRuda,  

a czemu paćkasz majonezem po barach? ;)

report |

Ananke,  

nie nie święta idą :) raczej zapuść ;p będzie broda jak znalazł na Mikołaja :)

report |

Wieśniak M,  

Bo mi się do słoika mieszczą;))

report |

Wieśniak M,  

Czy św. Mikołaj dowodzi reniferami?;)

report |

deRuda,  

bary Ci się mieszczą do słoika... to co to za słoik? :)

report |

Ananke,  

zatem wyjadasz wprost ze słoika? :))) ludzie to mają długie jęzory :)))

report |

Wieśniak M,  

deRuda, no z majonezem, przecież mówię!;)))

report |

Wieśniak M,  

Ananke, Czy rTy wiesz ile zaoszczędzam na wodzie?;)))

report |

Ananke,  

o tak reniferami, elfami, Śnieżynkami, szczególnie te Śnieżynki brzmią interesująco - prawda ? :)

report |

Wieśniak M,  

Śnieżynki powiadasz:))...hmmm, a dostanę szpicrutkę?;)))

report |

Ananke,  

hehehe noooo :) ciekawe te oszczędności, a co jeszcze myjesz jęzorem ?: :D Widziałam co koty potrafią w tej materii :))))

report |

Wieśniak M,  

Nooo, aż tak się nie wygnę;))

report |

Ananke,  

z tego co wiem Mikołaje mają nie szpicruty tylko laski :)))))

report |

Wieśniak M,  

A ci z wąsami w majonezie?;)

report |

Ananke,  

Ci z wąsami w majonezie są zajęci oblizywaniem wąsów ;)

report |

Wieśniak M,  

To idę zgolić:)))

report |

Marta M.,  

oj co tu się dzieje ! :))) aż strach czytać bo nie wiem co z tymi rudymi:) rozstrzelani?

report |

Wieśniak M,  

no skąd!- Załapali się do trzeciej kompanii- saperzy!;)

report |

Marta M.,  

to bardzo niesprawiedliwe ! ale ku chwale generale :)))

report |

Wieśniak M,  

:)))- Saperzy mają najlepiej. Potrafią zajść najwyżej;)))

report |

Marta M.,  

niechaj niebo nam lettkkiee będzie :)))

report |

Wieśniak M,  

:)))- młodości dodaj nam skrzydła/ gdyż ziemia na dobre nam zbrzydła/ niebo błękitne nade mną/ wybrałem już gwiazdkę- taaaką jedną;))))

report |

Aśćka,  

zawsze miałam słabość do Kronik z wąsem Franza Josefa:) tu zaś zapach mnie wiedzie do grochówki u CK Dezerterów;)

report |

Wieśniak M,  

:))- A ambicją autora był M.A.S.H, no względnie paragraf 22:))))

report |

deRuda,  

ooo tak tak wyczuwam paragraf dwadzieścia dwa :)))

report |

Aśćka,  

absurdy wojny, no tak:)

report |

Aśćka,  

( w każdym razie, gdyby przyszło do rokowań pokojowych i ustalenia kompromisu to mogę podawać ciastka i kawę) a wiersz wartko mi przypomniał CK o Szwejku nie wspomanjąc. pozdrawiam:)

report |

Wieśniak M,  

Jestem za podawaniem kawy i ciasteczek nawet bez kompromisu:))))- tego uczyli w C K koszarach:)))

report |

Aśćka,  

tam to uczyli i wielu innych rzeczy:):):) jakoś sobie musztrę trzeba umilać:) odmaszerowuję do kuchni zatem:)

report |

Wieśniak M,  

to ja idę posprzątać rejony:)))- dodranoc Aśćku droga:)))

report |

Damian Paradoks,  

śmiać się będę do rana niech noc będzie przes...na ;)

report |

Wieśniak M,  

:)))no toś mi zadał zagadkę, już wstawiłem w miejsce kropek kilka interesujących słów:)))))

report |

Ania Ostrowska,  

już przy wciąganiu metafor/ zakrztusiłam się herbatą/ pomidor z kanapki spada/ musztra że mucha nie siada :)

report |

Wieśniak M,  

Aniu:)))- dziękuję i pozdrawiam:))))

report |

mua,  

kurczaczki ;)) Ruskie po Polsku słabo i zapewne mało czytają . Możemy przyszpanować " wciągniętą metaforą " , aaaleee wciagniętą przez nos zapewne ;)))

report |

Wieśniak M,  

Mało czytają?. Mają całe mnóstwo czytaczy a nawet pisaczy na polskich forach. Jak im coś nie pasuje, to majestatycznie ignorują :)))

report |

bosonoga,  

Reklama udręką narodu – natrętnie się ryje do przodu! Dobrego dnia!

report |

Wieśniak M,  

Dobrego bosonóżko i... uciekaj w bramy/ jeśli na drodze Ci staną reklamy ;)))

report |

zuzanna809,  

... suma sumarum - to kto w końcu dźwiga?:)))

report |

Wieśniak M,  

Atlas:)))- przylepia też płytki po godzinach:)))

report |

xyz,  

i wyszedł despota z Rezeba syna ;p

report |

Wieśniak M,  

Rezeb patron nauki/ lubi sztukę na sztuki:)))

report |

xyz,  

tyle sztuk pięknych konsumuje, że aż dzieci to dziwuje; bez podrywów, dopalaczy, z twardą głową dziarsko kroczy ;))

report |

Wieśniak M,  

Rezeb Kroczący Zadziwiciel/ wynagradza wiernym ofiarę sowicie/ ściska grabę prawych/ lewe klepie w tyłek/ i choć mu wieszczą wrogie kulty schyłek/ Rezeb wszystkim równo rozdziela uśmiechy/ oddalając się z kapłankami na moment pod strzechę;))

report |



other diaries from: 08-03-2018 , 20-12-2017 , 18-12-2017 , 13-12-2017 , 08-12-2017 , 07-11-2017 , 04-09-2017 , 07-08-2017 , 24-07-2017 , 20-07-2017 , 23-06-2017 , 31-05-2017 , 13-04-2017 , 26-03-2017 , 03-09-2016 , 02-08-2016 , 24-06-2016 , 01-03-2016 , 13-10-2015 , 28-09-2015 , 25-09-2015 , 12-06-2015 , 26-05-2015 , 12-03-2015 , 19-02-2015 , 13-02-2015 , 09-02-2015 , 13-01-2015 , 23-12-2014 , 16-12-2014 , 14-11-2014 , 12-11-2014 , 06-10-2014 , 01-10-2014 , 25-09-2014 , 23-09-2014 , 21-09-2014 , 18-09-2014 , 17-09-2014 , 15-09-2014 , 11-09-2014 , 02-09-2014 , 30-08-2014 , 26-08-2014 , 22-08-2014 , 25-03-2014 , 14-03-2014 , 23-02-2014 , 19-02-2014 , 12-02-2014 , 11-02-2014 , 10-02-2014 , 17-01-2014 , 14-01-2014 , 30-12-2013 , 16-12-2013 , 19-11-2013 , 18-11-2013 , 09-11-2013 , 01-11-2013 , 31-10-2013 , 25-10-2013 , 24-10-2013 , 20-10-2013 , 18-10-2013 , 16-10-2013 , 15-10-2013 , 15-10-2013 , 15-10-2013 , 13-10-2013 , 12-10-2013 , 09-10-2013 , 09-10-2013 , 08-10-2013 , 06-10-2013 , 03-10-2013 , 02-10-2013 , 30-09-2013 , 26-09-2013 , 25-09-2013 , 23-09-2013 , 19-09-2013 , 18-09-2013 , 11-09-2013 , 10-09-2013 , 06-09-2013 , 05-09-2013 , 01-09-2013 , 31-08-2013 , 30-08-2013 , 30-08-2013 , 28-08-2013 , 27-08-2013 , 20-08-2013 , 18-08-2013 , 16-08-2013 , 13-08-2013 , 01-08-2013 , 01-08-2013 , 30-07-2013 , 19-07-2013 , 30-06-2013 , 27-06-2013 , 24-06-2013 , 19-06-2013 , 16-06-2013 , 04-06-2013 , 01-06-2013 , 31-05-2013 , 25-05-2013 , 15-05-2013 , 14-05-2013 , 06-05-2013 , 01-05-2013 , 18-04-2013 , 17-04-2013 , 15-04-2013 , 14-04-2013 , 11-04-2013 , 07-04-2013 , 03-04-2013 , 31-03-2013 , 30-03-2013 , 26-03-2013 , 25-03-2013 , 24-03-2013 , 18-03-2013 , 15-03-2013 , 11-03-2013 , 09-03-2013 , 07-03-2013 , 13-02-2013 , 27-02-2013 , 24-02-2013 , 20-02-2013 , 14-02-2013 , 12-02-2013 , 11-02-2013 , 10-02-2013 , 08-02-2013 , 07-02-2013 , 06-02-2012 , 05-02-2013 , 03-02-2013 , 01-02-2013 , 29-01-2013 , 24-01-2013 , 23-01-2013 , 17-01-2013 , 13-01-2013 ,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1