10 june 2014

10 june 2014, tuesday ( Strach )

Chciałam coś zabić - zabiłam szerszenia -
wielki był, twardy miał łeb i ja byłam twarda.


.


number of comments: 38 | rating: 0 |  more 

ApisTaur,  

użądl / by użądlonym nie być //:)

report |

gabrysia cabaj,  

trzeba zabić ten strach, Apis, żeby nie zginąć:)

report |

Damian Paradoks,  

Młotkiem się nie głaszcze by wbić gwoździa ;)

report |

gabrysia cabaj,  

trach! Damian:)

report |

AGIZ,  

było nie było Twoje na wierzchu ...

report |

gabrysia cabaj,  

chwilowo, AGIZ, bo już nowe szerszenie szukają miejsca...

report |

An - Anna Awsiukiewicz,  

a może szukają mordercy?? --hihi

report |

gabrysia cabaj,  

he he:)) Witam, An - stokrotko

report |

Ananke,  

:))))))) rozbawiłaś mnie, ale tak naprawdę szerszenie są pożyteczne i odkąd to wiem, już ich nie zabijam :))

report |

gabrysia cabaj,  

nie zapylają roślin, niszczą owoce, uśmiercają pszczoły, pchają się blisko naszych siedlisk i straszą, więc gdzie tu ich pożyteczność? Ananke:)

report |

Ananke,  

wszystko to prawda, ale żywią się też owadami, które są uciążliwe dla człowieka, muchówki, komary i inne, jedna ich kolonia potrafi dziennie upolować pół kg much i komarów :) to bardzo dużo. Co do pszczół - wyrządzane szkody nie są aż tak straszne (1 procent populacji). Poza tym szerszenie są łagodne, nie atakują same. Jeśli już to wielkie stworzenie się pojawi nad nami należy zachować spokój i nie machać rękami - a odleci - już to przerabiałam :)

report |

Damian Paradoks,  

w naturze nikt o rację się nie pyta. Nie znam szerszeni i cenna lekcja o nich, Ananke. Przypomina mi to historię importowania zwierzyny na kontynent australijski. Sprowadzono niewinne i przemiłe zające z Europy. Stały się prawdziwą plagą. Potem psy by zjadały zające. Psy stały się plagą :) Natura sama wie jak jest 'najlepiej'. W cudzysłowie bo natura nie ma ludzkiego nawyku oceniania innych. Szerszenie są piękne. Wiem o tym na pewno :)

report |

Ananke,  

dzięki :)) natura sama wie co jest dla niej dobre i każde stworzenie ma swoje miejsce i znaczenie, choć z punktu widzenia człowieka, niektórych stworzeń chcielibyśmy się pozbyć. Akurat jeśli chodzi o szerszenie nie stanowią dla człowieka większego zagrożenia ani gospodarki, choć cieszą się niechlubną sławą, a niesłusznie. Przyznam ze wstydem, sama je kiedyś zabijałam, teraz mijamy się pokojowo :)

report |

copelza,  

dobrze że chociaż kobiałki są dzisiaj twarde

report |

deRuda,  

dziś rany mnie obudził, hulał po pokoju, wielki był dziad, że.. ufff ponad 3cm długość ciała, ale pilnowałam go i wysyłam mu informacje telepatycznie - wyjdź oknem, wyjdź... no i poszedł. W razie czego miałam w pogotowiu słoik i kartonik, żeby go schwytać i na dworze wypuścić :))

report |

Ananke,  

hehe no tak, można się przerazić tego zwierza :) nie raz wpadał mi do domu :) przyjęłam Twoją taktykę :)) są ciekawskie i czasami zapuszczają się do domów, ale nie polują na ludzi :))

report |

deRuda,  

przeczytałam gdzieś, że są mniej agresywne niż pszczoły, a to z tego względu, że z ich natury wynika, po pierwsze: nie muszą bronić miodu, po drugie: czują się silne, więc nie przychodzi im do głowy atak na człowieka. A w ogóle to podobne ich jad ma taką samą moc co pszczoły, ale niestety zawiera więcej substancji prowokującej ból, a no i żądło większe i niestety mogą dziabnąć kilka razy - ale są to bardzo rzadkie przypadki - trzeba ich naprawdę wkurzyć :) oby tak było, bo u mnie maja jakąś trasę przelotową przed moim oknem

report |

gabrysia cabaj,  

deRuda, Ananke, Damian, copelza - to urodzeni mordercy - mają wszelkie ku temu atrybuty: niski, złowrogi dźwięk, wielkość, długość i grubość żądła, mocne szczęki, twarda tzw. skóra - a komary takie malutkie, ale nikt nie pomyśli, żeby je w razie czego w pudełko i za okno, chociaż życie to życie:))))

report |

deRuda,  

no niby tak, ale szerszeń nie rzuca się na człowieka, a komar natychmiast zatapia swe kły w moim ciele ;)

report |

Ananke,  

no tak - polują by wykarmić larwy, które żywią się mięsem, dorosłe osobniki to wegetarianie :) Tak polują, ale nie na ludzi przecież, i czym jest te ich 3cm nawet 5cm przy ludzkim średnio 175cm i 90kg ? :) Rozumiem niechęć do tych owadów, bo sama takową kiedyś przejawiałam :)

report |

Jaro,  

kiedyś nabiłem skurczybyka na igłę 12-tkę; to taka do pobierania krwi, czyli niemała:) i ten z tym latał, gratuluję męstwa , bohaterstwa i nieustraszonej nieustępliwości, takie rzeczy ...tylko u zwykłych ludzi heh:)

report |

Ananke,  

jesuu Jaro okrutniku, nie mów głośno takich rzeczy bo Cię Animalsi namierzą :)

report |

gabrysia cabaj,  

bez przesady, Ananke - jakby rój takich osobników kontrolował wejście do Twojego domu, bo mają gniazdo między rynną a daszkiem, to oczywiście spoko - niech se żyją i się rozmnażają ku chwale natury:))

report |

Ananke,  

nie zwykłam popadać w przesadę, moje słowa do Jaro to jedynie żart. A co do szerszeni - faktycznie coraz bliżej ludzkich siedzib zakładają gniazda (ale to też z winy człowieka i braku naturalnych dziupli itp), jeśli zagnieździły się w takim miejscu jak mówisz - nie ma innej rady, jak poprosić straż pożarną by usunęła gniazdo.

report |

gabrysia cabaj,  

no tak - wszystko z winy człowieka, bo karmi dziki, niedźwiedzie, szerszenie, sarny, itp:)

report |

Ananke,  

a żebyś wiedziała, że wszystko z winy człowieka, naturze człowiek nie jest do niczego potrzebny, karmi dziki, bo ingeruje w ekosystem, zagrabia ich naturalne siedliska, zresztą dzika zwierzyna radzi sobie doskonale bez człowieka

report |

gabrysia cabaj,  

naturze człowiek nie jest do niczego potrzebny, jakby człowiek nie był jej elementem, a przecież tak nie jest, Ananke - dinozaury wyginęły, mamuty też, a człowiek trwa i się rozwija jako zwierzę:))

report |

Ananke,  

Gabrysiu wiesz, co chciałam powiedzieć, miałam na myśli naturę jako świat roślin i zwierząt, faunę i florę, kwestia czy człowiek jest częścią natury czy nie jest ciekawym zagadnieniem filozoficznym

report |

gabrysia cabaj,  

zagadnienie filozoficzne, czy człowiek jest bardziej roślina, czy bardziej zwierzę? ciekawe:))

report |

gabrysia cabaj,  

idę spać, Ananke, dobrej nocy Tobie i sobie życzę. Pa!:)

report |

Ananke,  

...eh tak, człowiek jest integralną częścią natury, ale nie traktowałabym go jednakowoż jak traw, mrówek i tych nieszczęsnych szerszeni, bo ma coś, czego nie ma cała reszta. Dlatego też napisałam, co napisałam wyżej.Wałkowałam już kiedyś ten temat i nie będę wracać, jednak wspomnę tylko, o niszczycielskiej roli człowieka jaką zgotował naturze ( i robi to nadal, choć ma świadomość w odróżnieniu od szerszeni), a w konsekwencji przyczyni się do zagłady całego ożywionego świata z gatunkiem ludzkim na czele - to będzie ten nasz "koniec świata", który sami sobie zgotujemy. Nie chce tu wypaść na nawiedzoną, zatem nie będę już wracać do tego wątku.

report |

nikojan,  

A co Tobie biedny szerszeń zawinił?

report |

gabrysia cabaj,  

he he - zajarzyłeś, nikojan:))

report |

mua,  

AAALEEE CHRUPANKO TAKIEGO TWARDEGO TO MMMMNIAAAMMM ....NIE ??? ;)))

report |

gabrysia cabaj,  

trza se radzić, mua mua, co nie? :))

report |

Jaro,  

podobno kwaskowe są:)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1