5 october 2012

5 october 2012, friday ( Poranek )

Mieszka w moim oku na suficie w kuchni. Ośmionogi tymczasowy eksplorator szybu wentylacyjnego. Szary użytkownik rogu na podłodze niedaleko butli z gazem. Nic sobie nie robi z hałasu wirującej pralki, jak człowiek, który się budzi od lat tuż obok lotniska lub trakcji kolei podmiejskiej. Dzisiaj o mało co zginął z niezbyt czułej ręki, gdy spokojnie przechodził skwerem rękawicy ochronnej na Placu Haczyka. Gilgotki nic nie dały - brnął ku dołowi z determinacją kloszarda, który albo śpi, albo czegoś szuka. Pamiętam, że mój ojciec niedługo przed śmiercią też miał sublokatora, tyle że w łazience: rozmawiał z nim jak równy z równym, żeby potem opowiadać wszystkim o jego życiu. Nie wiem jak tamten skończył; tego ostrożnie nabieram na patyczek do czyszczenia uszu, niosąc w stronę okna, ale on nie chce - szybko rozwija nić, żeby dopaść posadzki i zwiać w jakiś kąt, gdzie pierz rośnie. Z tego też powodu unoszę rękę coraz wyżej, lina wydłuża się, on z niej spada. Pomogę mu. Teraz wacik na końcu patyczka jest kołem ratunkowym lub tratwą, którą płynie na zewnątrz - w jasny już ocean dnia.


number of comments: 30 | rating: 0 |  more 

alt art,  

ja z moim nie gadam..

report |

gabrysia cabaj,  

ja kiedyś gadałam z innym, o precyzji tkania - ot, taka ars poetica, alt:)

report |

issa,  

"Mieszka w moim oku na suficie w kuchni". Heh, mam feblik do tego rodzaju połączeń Ja z nie-Ja. Od dłuższego czasu nie zabijam żadnych małych stworzeń, jeśli tylko umiałam je dostrzec. W Twoim Dzienniku sporo jest o tym, dlaczego tego nie robię. Pająk w oku, yhm, yhm - tak opowiedziany może leczyć z arachnofobii;)

report |

gabrysia cabaj,  

trochę jeszcze poprawiam, issa - dobrego dnia, dzięki*

report |

jeśli tylko,  

bardziej ciepłolubny niż wiatrolubny, jak ja ;))

report |

jeśli tylko,  

Podepnę coś z mojego domu ;)

report |

gabrysia cabaj,  

widziałam już go, jeśli tylko - niesamowity!

report |

jeśli tylko,  

zajął miejscówkę w południowym słońcu, śmiało ;)

report |

RENATA,  

mieszka sobie i nie chce zmieniać otoczenia

report |

gabrysia cabaj,  

podobno w ciągu roku każdy z nas, Renato, kilka takich połyka w czasie snu - brrr.....:))

report |

hossa,  

wprawdzie nie mam specjalnych uprzedzeń do pająków, ale GLC , nie mów, że w czasie snu je połykamy, ożesz , wolałabym tego nie usłyszeć;d a tekst fajny, barwny, dobrze się czytało:)

report |

. .,  

eee, wielkie pokrzywdzone:))) wy żyjecie, pająkożerczynie, a one już nie, bidulki przetrawione:)

report |

RENATA,  

boję się panicznie ale zabić bym nie zabiła [całkiem mozliwe a kiedy chrapiesz usta masz otwarte więc...

report |

gabrysia cabaj,  

kiedyś młodsza woła: mama, mama! - co? - pytam, -pająk! -gdzie? o, tutaj! Więc ja laczek z nogi i trach! Następnym razem: mama, mama! - co? pająk! gdzie? Nie powiem... :)))

report |

gabrysia cabaj,  

hossa - przeczytałam o tym, ale gdzie? już nie pomnę....

report |

deRuda,  

dobre :D też bym nie powiedziała gdzie :)

report |

. .,  

Jej, też takiego miałam:))))) Czytam z zachwytem i empatią:)

report |

gabrysia cabaj,  

dzięki, figa:)

report |

Hania,  

Niezły gość :)

report |

gabrysia cabaj,  

Hania - w dzień spał na suficie z czterema łapkami pod policzkiem:)

report |

deRuda,  

super opowieść z pajęczynką w tle, ja wczoraj obserwowałam strychowego mieszkańca maluszek, złapała mu się w siec mucha, rzucała sie potwornie, aż sobie nogę wyrwała, w tym czasie z rogu wyszedł drugi, może chudszy ale z długimi odnóżami i zaczął się małemu wtranżalać na sieć. Mały dał rade przegonił intruza... gdy wróciłam za jakąś godzinę nieruchomo konsumował muchę, albo coś w tym guście, bo siedział przy niej (ze trzy razy mniejszy) z wbitymi (chyba) w nią zębiskami... życie to walka...

report |

gabrysia cabaj,  

od czasu tego 'nie powiem...' inaczej patrzę, doro, nie tylko na pająki:)

report |

Jerzy Woliński,  

ta opowieść przypomniała mi ostatni młodnik, z cudownymi sieciami wokoło, w bloku niestety mają mniejsze szanse na gościnę:)

report |

Wanda Szczypiorska,  

U mnie też pod ochroną. Pięknie go uczciłaś

report |

gabrysia cabaj,  

Jerzy, Wando - dzisiaj o poranku brak mi go było:(

report |

ezo**,  

w tym roku jest sporo takich dzikich lokatorów :)

report |

gabrysia cabaj,  

i co jedenaście lat plaga myszy, ezo**

report |

ezo**,  

aaa tego nie doświadczyłam :)

report |

Leszek Lisiecki,  

świetne!!! z pozoru obrzydliwe ale ile w ich zwyczajach symboliki i zaradności. osobiście nie lubię a jednocześnie fascynują... tego - pięknie uczłowieczyłaś i przyjęłaś do najbliższych znajomych:)) Ciekaw jestem jaki sobie przybierze nick - może pojawi się na trumlu i opowie o na cienkiej nitce...

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1