19 january 2012

19 january 2012, thursday ( Haiq CXLVII i haiq CXLVIII )

Następne haiq z cyklu łacińskich...
(haiq CXLVII)
Crœso ambulat
nemo tam ferus erat
illacrimaret
(haiq CXLVIII)
Iuppiter iit
legiones procurrerunt
dux consulebat
     Byłem na tyle bezczelny w psychiatryku, że zacząłem dopytywać sie tamtejszych lekarzy o pewne kwestie z języka łacińskiego. Powodowało to ich wściekłość. Być może skutkiem tego było wypisanie mnie do domu juz po trzech miesiacach, a ja liczyłem na drugie tyle.    
       W sumie ludzie, w wiekszości, pojmują to miejsce jako niesamowitą traumę... Ja czegos takiego nie odczułem. raczej spokój i regularny tryb zycia, na wszystko czas: jeść dali trzy razy dziennie (szkoda tylko, ze kolację o 17:00, bo o 21:00 to z głodu mogłes zęby w ścianę), leki za darmo, czysta zawsze pościel, nie trzeba się było przejmować tym, co mówisz i do kogo (wtedy jeszcze pracowałem w szkole i na co dzień nie mogłem sobie na taki luksus pozwolić), mogłem czytać, ile dusza zapragnie i pisać... Namolnych współtowarzyszy niedoli można było spławić nie tłumacząc się. No, kurort to nie jest, szczególnie w polskich warunkch, ale i nie najgorzej... Za odwiedzinami nie przepadałem, chociaż czekalem bardzo na dostawy tytoniu, kawy (tam właśnie przestałem ją pić) i herbaty. Nie tylko zaspokojenie własnych potrzeb konsumenckich wchodziło w rachubę. Za te artykuły w tym miejscu wytarguje się wszystko - tytoń, kawa, herbata to prawne środki płatnicze w tym miejscu.




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1