11 december 2012

11 december 2912, sunday ( (haiq CDXXIV) )

Ufff... Nie myślałem, że mam jeszcze haiq po angielskiemu. A tu proszę bardzo...
Nie będe sie tu rozpisywał na maxa jak zawsze przy takich okazjach, bo zaraz wychodzę na obiad. Później na 17:30 do Ksiąznicy Polskiej na spotkanie z red. Igorem Janke na temat jego ksiązki o Viktorze Orbánie. Ten Orbán to jest młodszy ode mnie (!!!) o cztery miesiące. Za jego pierwszego premierowania (1998 - 2002), w Budapeszcie wybudowano nowy gmach Teatru Narodowego. W tym czasie odbudowano też Mária Valéria Híd (Maria - Valeria - Brücke)czyli Most Marii Valerii, graniczny most drogowy na rzece Donau (Dunaj), łączący miasta Gockern (Štúrovo) w Slovenská republika i Esztergom w Magyarország (na Węgrzech). Most był zburzony od 26 grudnia 1944 przez wycofujące się wojska niemieckie. Zresztą, to było jego drugie zburzenie - pierwsze zburzenie miało miejsce 22 VI 1919 roku (wtedy prowizorycznie zrekonstruowano go w 1922 roku, a w pełni odbudowano w 1927 roku). Widać na tych dwóch przykładach, ze Orbán raczej budije niz burzy, co jest rzadkie u polityków. Aha, okreslił on jeszcze okres od 19 marca 1944 do 2 maja 1990 jako czas braku niepodległości Węgier. W Polsce analogiczny okres (1844 - 1990) na pewno oficjalnie nie zostanie tak nazwany.
No ale ad rem... Haiq musi być...A wyglada ono tak:
(haiq CDXXIV)
the longing’s  in want
tree lacks red-haired squirrel
unsufficed nuts




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1