8 december 2012

ROZDZIAŁ X "Spoglądam za drzwi łazienki – świat wciąż tam jest!"

Dostałem wolne wyjścia. Mogłem już sam poruszać się poza blokiem mojego oddziału. Wypuszczali mnie na spacery. Jeśli poprosiłem, to między lekami porannymi a obiadem miałem możliwość siedzieć na placu przed budynkiem dwie godziny. Po obiedzie i przed lekami wieczornymi też. Wyjście na teren szpitala i na miasto – tylko za zgodą Pani doktor prowadzącej. Gdy spytałem ostrzegła żebym nie wychodził za daleko.
- Ma pan wciąż niski poziom hemoglobiny, proszę się nie oddalać za bardzo. Zasłabnie pan gdzieś po drodze.
Razem z Tomkami postanowiliśmy przejść się po Lubiążu. Powoli i spacerkiem, na zakupy. Gdy ruszaliśmy, poczułem wolność, zadowolenie. Świat tam jest, mogę kiedy chcę wyjść na trawę. Teraz już mogę. Szliśmy wzdłuż drogi. Świat zdawał się pędzić trochę szybciej. Ludzie na ulicy poruszali się w przyspieszonym tempie. Hałas przejeżdżających aut, rozmowy mijanych osób... wszystko pędziło i zaczęło się tłoczyć. Poczułem panikę. Strach, ten świat jest dla mnie za bardzo nasiąknięty bodźcami, napchany wrażeniami, pełen sygnałów. Czuję się zagubiony, mały i nieprzystosowany. Powoli oddech się kurczył. Tomki zauważyły, że coś się dzieje.
- Co ty taki blady?
- Zwolnijmy chłopaki, zasapałem się. - odpowiedziałem, mogłem zwalić na hemoglobinę. I wtedy zadzwonił telefon. Szwagier, zaczął pytać o ubezpieczenie, czy jakieś druki. Chciałem coś tłumaczyć. Pamiętam ten moment. Jak scena z Matrix'a. Jakby kamera obiegała mnie nieruchomego w nieruchomym świecie. Po drodze jedzie jakieś auto, wjeżdża w w kałużę, krople rozbryzgują się w stronę chodnika przede mną. Zawisły w powietrzu. Starszy człowiek idzie za mną z kobietą i urywa w połowie słowa krytyki na ilość kupionych ziemniaków. W telefonie szwagier coś pyta i czeka na wytłumaczenie. Ja stoję ze słuchawką przy uchu i zastanawiam się – jak się wyłgać. Wszystko stoi, tylko w mojej głowie gonitwa, w moim sercu dyskoteka, w moim ciele rozpierdol. Tak nagle wrócił świat zza drzwi łazienki. Świat, który tak definitywnie pożegnałem tamtego poranka, zamykając je za sobą. W tym momencie, w głowie ponownie huknęły o framugę, znów napad panicznego strachu umierania przez jedenaście godzin. Drzwi otworzyły się i świat z zewnątrz wlał się do środka jak strumień porannego słońca z za kotary sypialni. Trach!Teraz był tak namacalny jak chłodne powietrze w nozdrzach, jak wilgoć przedpołudnia na twarzy, jak twardy chodnik pod nogami. W środku ja, znów wplątany, znów obecny. Choć jeszcze jak w pidżamie szpitalnej, choć jeszcze z sterczącymi z ran nićmi chirurgicznymi.
I nagle świat ruszył. Usiadłem na murku przy drodze, milczałem. W słuchawce usłyszałem
- Dobra, ja się zorientuję co i jak. Na razie. - dźwięk zakończonej rozmowy. Tomki patrzą przestraszeni na mnie. W uszach szumi, ciemno przed oczyma. Po plecach wije się zimny wąż przerażenia. Panika. Chcę do „płonącego domu” gdzie wszystko jest takie przewidywalne, do opanowania, do poskromienia. Tam czuję parasol – tu czuję życia deszcz. Chcę wracać. Wracamy ! Tylko, że nie tylko ulica żyje swoim życiem. Żyje też świat z za drzwi łazienki. „Płonący dom” to tylko czasowy parasol, to tylko kilka tygodni, może miesiąc azylu. Przyjdzie dzień, że trzeba będzie wrócić i stawić czoła temu syfowi, który sobie zgotowałem. Ale dziś, dziś jeszcze chcę położyć się na pryczy wśród obłąkanych i ukryć się. Dziś chcę odpocząć.

Do końca pobytu w Lubiążu nie opuszczałem już terenu szpitala. Siedziałem grzecznie na ławeczce w zasięgu wzroku mojego bloku mieszkalnego. Przerażało mnie to przywiązanie do miejsca, które przeraża i niszczy zdrowych ludzi. Dla mnie było schronieniem.


number of comments: 14 | rating: 5 |  more 

hossa,  

przeczytałam

report |

hossa,  

pozostałe części również

report |

ZGODLIWY,  

Cieszę się, że się chce to czytać :) Cieszę się, że są wytrwali. Cieszę się, że przeczytałaś. A może słowo krytyki?

report |

hossa,  

Mówisz, że chcesz krytyki? Łojeżu ...może Anię poproś:) Wydaje mi się, że mógłbyś odrobinę przeredagować niektóre zdania, czytałoby się jeszcze płynniej. Natomiast historię opowiedziałeś, bez wrzeszczących wyrazów, tak jakoś szczerze, normalnie. A poza tym mam taką ostatnio niską hemoglobinę, że poczułam to zmęczenie otaczającym światem.:) i jestem ciekawa co dalej:)

report |

ZGODLIWY,  

Krytyka, to też pozytywna ocena :) Miałem na myśli obiektywną ocenę, czyli coś co powinno charakteryzować krytyka. I dostałem, dzięki wielkie. Sam mam pewne myśli odnośnie szlifu, pisanie płynie i mam dziwne uczucie, że zbyt mało kosztuje wysiłku. Szukam więc jakiś wskazówek i potwierdzenia, że pisanie to "ciężki kawałek chleba" :) Ps. Dorzucam nowiutkie bazgroły :) Pozdrowienia

report |

ApisTaur,  

co Wy wiecie o hemoglobinie?/;)/ czekam na resztę/:)

report |

hossa,  

co Wy wiecie o hemoglobinie?- cóś tam wiemy Apis ;) czytam, czytam te kolejne "bazgroły", tylko bardzo rzadko zaglądam do prozy, źle czyta mi się z monitora wielkie teksty, chyba, że rozdziały są krótkie i podzielone na akapity, oraz akcja nie wlecze się jak makaron. :) pozdrowienia również:)

report |

ApisTaur,  

wybieram się wkrótce po nową/ ta już zdycha/ pozdrawiam hosso/;)))

report |

ZGODLIWY,  

Jak dobrze, że internet daje anonimowość i twarzy nie muszę pokazywać :P

report |

ApisTaur,  

poznaję/ Hitman /;)

report |

ZGODLIWY,  

Ech, chodzi za mną ten błąd interpretacyjny od chwili gdy sprawiłem sobie owy tatuaż. Robiąc go miałem na myśli raczej postać więźnia z "Obcy 3" a wciąż jest mylony z Hitman'em. I to brzemię przychodzi mi dźwigać :) Ps. Już są następne fragmenty prozy

report |

ApisTaur,  

kwestia czasu/ a czipy będą/ nie tak widoczne/ ale skuteczniejsze/ wielki brat czuwa!/:)

report |

Hania,  

"Dopóki sił trzeba żyć..." ciekawie napisane:)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1