23 march 2014

23 march 2014, sunday ( Drzewiestwo me... )

Daty jak słoje. Co roku spoglądam na przecięty pień kręgów czasu. Jak na drzewie, w życiu wydarzenia znaczą kręgi. Pamiętam, ale im dalej od centrum życiodajnych soków słabną i pozostają wypychane przez nowe rosnące, żywsze warstwy. Dziś tworzy nową, kolorową cześć środka mojego ja. Te które wypycha chęć życia na granice pamięci słabną, ale wciąż są. Przyjdzie dzień, że zamienią się w korę. Złuszczą, popękają i odpadną. Odpadną na ściółkę i będą gnić. Gniciem swym dadzą żyzny nawóz by wzmocnić drzewo mojego ja.

Sześć lat to zbyt mało by umarł ten pamiętny słój. Traci moc i znaczenie, bo odsuwa się od centrum. Dzień w którym toporem własnej słabości chciałem ściąć drzewo. Obciąłem gałęzie i pokaleczyłem pień. Wtedy mówiłem „Zbyt silny organizm by się udało, szkoda”. Dziś mówię „Jak dobrze, że nieudolny topór”.

Wypycham więc z każdym rokiem ten słój na zewnątrz, puszczam nowe gałęzie i sięgam korzeniami do czystych strumieni wody płynącej z dala od zanieczyszczeń gruntu. Czerpię z niej prawdziwsze emocje, piękniejsze doznania. Wypycham go i słabnie. Wiem, że jest częścią mnie, wiem, że musi tam być. Przecież składam się ze słoi kolejnych lat. Chronią centrum drzewa są tarczą i doświadczeniem na dziś. Aż staną się nawozem dla jutra. Jest ważnym  wspomnieniem, pozostawił blizny i kikuty obciętych gałęzi.

Gdy jednak spojrzeć na drzewo z dystansu zyskało swoisty urok, nietypowy kształt i tajemniczy wygląd. Dzięki tamtym latom to drzewo da Ci cień w którym odpoczniesz. Pień układa się w kołyskę dla pleców a spokojny szum gałęzi ukołysze skołatane nerwy. Usiądź wędrowcze i posłuchaj o historii mojego drzewiestwa.


number of comments: 16 | rating: 6 |  more 

Ania Ostrowska,  

w moim odczuciu trafne, nośne porównanie, ale dla mnie tekst za bardzo przegadany i przez to trochę nużący. Sprawia wrażenie bardzo świeżego, ledwo co mykniętego z klawiatury :) z Własnego doświadczenia wiem, że tekstom o takiej tematyce, dobrze robi jak trochę poleżą. Pozdrawiam

report |

ZGODLIWY,  

to prawda, świadomość mam. Ale akurat dziś muszę :) Popatrz proszę na niego jak na beblanie przy porannej kawie kogoś kto ma pewną rocznicę i sobie tam wylewa strumienie myśli :) nic tylko siedzieć, nudzić się, ale z grzeczności wysłuchać ;P

report |

Ania Ostrowska,  

żeby wyjść poza granicę grzeczności i na dowód, że rozumiem, o czym mówisz, zostawię Ci wierszolist, który napisałam onegdaj w podobnej sytuacji: Drogi Święty Mikołaju//załatw mi kalendarz/ bez jedenastego października// było nudno/ jest/ nie do wytrzymania// z poważaniem //P.S. postaraj się

report |

ZGODLIWY,  

No dzięki :) Widzisz, każdy ma swój październik do wymazania. Wolał bym z pamięci emocjonalnej niźli tej pamięci wydarzeń. Dziękuję też za tą podróż poza granicę grzeczności, ciekawe to "skoki w bok" od szlaku :)

report |

jeśli tylko,  

ten słój też jest częcią Ciebie, byłbyś inny..

report |

ZGODLIWY,  

Tak napisałem, byłbym inny. I chyba nie doszło by do pewnego przebudzenia. Wiesz tylko, że za wspomnieniami ciągną się emocje... czas i kolejne słoje powodują, że bledną i wspomnienia są jak wpisy w dzienniku- tylko myślami. Czasu mi trzeba jeszcze :)

report |

jeśli tylko,  

trzeba, wiesz..

report |

ZGODLIWY,  

... gdybym wiedział !

report |

jeśli tylko,  

kto powiedział, że widziałeś?

report |

ZGODLIWY,  

gdybym wiedział teraz co trzeba :)

report |

jeśli tylko,  

to się wie tylko za późno! choć może być w sam raz na co innego. Albo i za wcześnie..

report |

ZGODLIWY,  

...jak za wcześnie to można napisać "lepiej było się nie odzywać" co nie? :)

report |

jeśli tylko,  

jak za wcześnie, to jeszcze nie wiadomo na co za wcześnie ;))

report |

jeśli tylko,  

(czasem trzeba się przyzwyczaić, ze za późno)

report |

ZGODLIWY,  

za wcześnie się nie da, za późno to się trzeba przyzwyczaić... a da się w sam raz trafić??

report |

jeśli tylko,  

no ba! (ależ to trzeba próbować ;)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1