25 august 2013

25 august 2013, sunday ( myśl )

czy człowiek jest stuprocentowym mężczyzną lub stuprocentową kobietą ?zależy co dla kogo znaczy stoprocent.Czego stoprocent?
Kobiecości?? Męskości?Albo tego co widzą w nas inni ...
Antoni Kępiński stwierdził że nikt nigdy nie jest stuprocentowy i pewnie ma rację a co wy na to??


number of comments: 28 | rating: 6 |  more 

kim167,  

Istnieje coś takiego, jak płeć psychologiczna. Znaczy to, że poza wyglądem fizycznym, istnieje jeszcze płeć duchowa, która zdaniem wielu osób w głównej mierze decyduje o tym, czy dany człowiek jest mężczyzną czy kobietą. Poza tym zarówno każda kobieta, jak i każdy mężczyzna posiada hormony zarówno męskie, jak i żeńskie, co jest dowodem na to, że nie ma 100-wych mężczyzn ani kobiet. Pół na pół hormonów to oznaka zdrowia i dobrej budowy biologicznej.

report |

mua,  

mua na to , że "Lęk " Kępińskiego nie jest prostą lekturą i razej ( moim skromnym zdaniem ) trzeba miec sporo wolnego czasu i jeszcze ciut "przygotowania" psychologicznego, lub sprawdzać - szukac myszkowac nevie ...to niekończąca sie podróż w głąb samego siebie ...z Kępińskim :))) a cytatów typu " Pośrednio samotność równa się śmierci. " - Kepińskiego jest zatrzęsienie jak również ich iterpretacji ...pozdro :)))

report |

Ania Ostrowska,  

lubię o sobie myśleć, że jestem stuprocentową kobietą - i niech ktoś spróbuje mnie przekonać ze jest inaczej :) cokolwiek to znaczy dobrze brzmi :))

report |

mua,  

hehhhe ..a ktoś chce " przekonywać "? ( pisżę oczywiście jako subiektywna przkoro -przechera - cynik ) hehhhheh

report |

mua,  

Ps ...nio troszku z ciekawości - nie powiem, że nie :)))

report |

Ania Ostrowska,  

dla jasności mua- chciałam przez to powiedzieć, że moim zdaniem takie rozważania prowadzą na manowce, są zaklinaniem rzeczywistości dla dobrego samopoczucia (jeśli ktoś tego potrzebuje) - podobnie jak "zasługuję na to by mnie kochać" :)))

report |

fdds,  

tu się bardzo zgadzam :)

report |

mua,  

hehhhe ...moim zdaniem wcale a wcale imam na to dowody w jednej z prac dyplomowych :))) jesli ktoś zechce = slużę ( badania koherencji cząstkowej porównanie po 6 latach ) i to z Użyciem Lęku Kepińskiego - także cos tam wiem o czym pisze :))))

report |

Ania Ostrowska,  

nie wątpię

report |

mua,  

Aniu sorki, że pisaem sie troszku jak " zboczeniec zawodowy" i tak to zimterpretowałem, ale jakoś zaswiecił mi sie w głowie spadek dwóch predyktorów w koherencjikobiet i ...no może źle zinterpretowalem Twoją wypowiedź :))), ale rozumiem i szanuję Twoje zdanie :)))

report |

Ania Ostrowska,  

:) musiałam sprawdzić w słowniku co to "predyktor" :) zboczenia zawodowe cenna rzecz, my tu mamy do komunikacji tylko słowa mua, czasem o tym zapominam

report |

mua,  

hhehhe ...dokładnie ...zapominamy tym że jak szacuje sie około 70 dio nawet ponad 90 w zalezności od ( znawcy ?? hehhheh ) stanowi przekaz niewerbalny :))) juz nie pisząc choćby o " głuchym telefonie " czyli, że każdy nawet jedno pojedynńcze słowo rozumie inaczej ( indywidualnie i subiektywnie ) następnie przekazując je dalej - juz przedstawia swoją: wersję słowa , słowo, , swoje rozumienie , przemyślenia, swoje - dysonansy poznawcze , shematy itp, a co dopiero zbior słow =zdanie ... i tak mógłbtm bele ble ble ...dzięki i sorki za " doszlusowanie " do Twojej wypowiedzi :)))

report |

issa,  

o, to, to, o, to, to, mua. miewam wrażenie, że, zważywszy rzeczywiste uwarunkowania komunikacji, realne porozumienie, a nie tylko brane za realność mniemanie, że jest porozumienie - to cud, heh. jeden z rzadko zauważanych cudów

report |

RENATA,  

każda kobieta jest inna i każdy mężczyzna też i chyba psychologia cech charakteru i emocji określa kto ile ma w sobie procent kobiecości/męskości=a każda kobieta chce być stuprocentowa i mężczyzna też [a może i nie//

report |

kim167,  

a "Lęk" Kępińskiego to naprawdę trudna do przejścia książka, aczkolwiek uważam, że warto ją przeczytać :) I może jeszcze jak już jestem przy Kępińskim to cytat z "Dekalogu Kępińskiego", który jest taki na tu u teraz: „By kochać samego siebie, człowiek musi kochać swe otoczenie.”

report |

kim167,  

Reniu, psychologia płci to określa. A właściwie określają to testy, które są bardzo trudne do przeprowadzenia. Mamy testy,a potem dodatkową rozmowę z pacjentem.

report |

kim167,  

Padme masz bardzo inteligentne podejście do stanu rzeczy. Ja wkrótce zasilę tą "marginalną" pomoc i mam nadzieję, że jednak nie będzie taka marginalna.

report |

kim167,  

a w tej książce to warunkowanie nie zachodzi tak bezpośrednio jak Ty napisałeś. Bo gdyby tak było miałbyś rację - byłoby takie niebezpieczne trochę. Stara prawda mówi, że by dopiero kiedy pokochasz siebie jesteś w stanie kochać innych i cały świat. Otoczenie może pomagać Ci w pokochaniu samego siebie. wiadome jest, że człowiek, który ma duże wsparcie w rodzinie, przyjaciołach czuje się lepiej niż ten, który nie czuje i nie ma akceptacji otoczenia. Tu właśnie o to chodzi - o wsparcie bez którego ciężko się żyje. Szukamy w otoczeniu potwierdzenia tego, że coś robimy dobrze, że się do czegoś nadajemy. Samemu ciężko jest wysnuwać opinię o tym czy o tamtym. To otoczenie jest naszym JURY. i tu bardziej o to moim zdaniem chodzi. Inaczej byłoby to nielogiczne i trudne dosyć. Szczególnie w czasach, gdzie akceptacja przechodzi wojnę domową.

report |

kim167,  

inteligentne, bo nie boisz się dyskusji. . ludzie ucinają tematy, które wydają się nie mieć prostej i zgrabnej odpowiedzi. Dobrze jest być małpą. Małpy potrafią wyrażać swoje zdanie,a o to chyba chodzi, prawda? :) pozdrawiam:)

report |

kim167,  

:)) miłego!

report |

kim167,  

TAk - to prawda. Tylko czy małe dziecko od małego wie, jakie ma być? Jaka siła drzemie w maleńkim dwuletnim dziecku? To otoczenie kształtuje nasze pojęcie JA - tutaj rodzi się akceptacja. Dziecko z rodziny patologicznej pomimo swojej wewnętrznej siły ma jeszcze otoczenie, które ją w pewien sposób wygasza. To nie jest bez znaczenia. Niestety. .Otoczenie w dużej mierze buduje nasze JA - to, co o sobie myślimy. Uzyskujemy informację zwrotną apropo tego, jak się zachowujemy, co robimy i jacy jesteśmy. Dziecko o chwiejnym poczuciu własnej wartości, dziecko, które nie do konca je może nawet posiada będzie bardzo wolno i ciężko wkraczało w własną dorosłość. Musiałoby spotkać kogoś albo wielu ktosiów, którzy pokażą mu jak mylne jest to, czego dowiadywał się o sobie w domu. Środowisko jest zatem bardzo ważnym elementem, który nie pozostaje bez znaczenia w budowaniu naszej tożsamości. Wewnętrzna siła wtedy może nie wystarczyć. Poza tym musimy wiedzieć jak wielka jest ta wewnętrzna siła. Bo przecież moze być krucha jak porcelana. .

report |

kim167,  

i myślę, że w przypadku osób, które nie mają kłopotów z własną tożsamością roztrząsanie typu "jestem kobietą czy nie" i tak jest bez sensu. One to wiedzą, czują i jest ok.

report |

kim167,  

to się przydaje u osób, u których zachodzi konflikt pomiędzy płcią psychologiczną a fizyczną, gdzie jest roszczepienie tych dwóch "sfer". Tam stosuje się testy, rozmowy, pomoc. W gruncie rzeczy istnieją osoby, które mają duży problem z zaakceptowaniem swojej fizyczności właśnie przez to, że czują się być kimś innym.

report |

Wieśniak M,  

tak jak nie istnieje czerń czy biel absolutna, tak i płeć wydaje się unikać skrajności. Może dlatego właśnie sztandarem ruchów gejowskich jest tęcza?:))W Niemczech ostatnio wprowadzono trzecią płeć dla dzieci o nieokreślonej bądź noszących cechy dwupłciowe. Osobiście uważam że to ciało narzuca płeć. Dusza płciowości nie posiada.:)

report |

alt art,  

kobieca intuicja podpowiada, że góra circa dziewięć koma trzi..

report |

RENATA,  

kobieta delikatna jak jedwab czasem ostra jak żyleta mężczyzna odważny jak lew opiekunczy z poczuciem humoru

report |

Ania Ostrowska,  

wróciłam poczytać, bardzo ciekawe

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1