30 december 2012

1 january 1970, thursday ( czy to jest przyjaźń czy to jest kochanie? )

Każdy chciałby mieć lub ma przyjeciela lub przyjaciółkę ale czy jest mozliwa przyjaźń między kobietą a mężczyzną?
Przyjaźń jest czymś cennym zawiera szczerość i zaufanie
wspiera i dodaje sił ale większość ludzi twierdzi że między kobietą a facetem nie jest możliwa bo prędzej czy później jedna srtona lub obie zafascynują sie  erotycznie zauroczą w skrytości zacznie ktoś cierpieć czekać pomagać bo ma nadzieję i jak pisze Clive Staples Lewis - „nic nie jest mniej podobne do przyjaźni niż zakochanie”. Pragnienie, żeby mieć te dwie rzeczy naraz, przypomina chęć posiadania wodnego ognia albo ogniowej wody.
Od przyjaźni się zaczyna a nie koniecznie zawsze na przyjaźni się kończy.Bo jesli ty jesteś w związku i on jest w związku a przyjaźnicie się lubicie bywać ze sobą opowiadać o sobie zwierzać się.Chodzi o posiadanie kogoś, z kim można by dzielić wszystko, kto zrozumiałby wszystko, kto akceptowałby w nas wszystko, potrafiłby uleczyć wszystko i zaradzić wszystkiemu.Być może są różne przyjaźnie takie od zafascynowania,podobania się sobie,aż po takie z wyrachowania bo warto akurat z nim bo [on,ona ]wiele może .Jaka lub która osoba ma szansę na przyjaźń z płcią przeciwną bez skutków ubocznych czyli romansu?osoba, która nie przeżywa głodu emocjonalnego, czuje się kochana i dowartościowana. Ale też ktoś, kto wie, gdzie przebiega granica przyjaźni, i podejmuje świadomą decyzję, że jej nie naruszy.
To nie jest przyjaźń, jeśli:

- uczucie spadło na ciebie nagle - przyjaźń potrzebuje czasu, żeby powstać, ona rośnie, dojrzewa;

- czujesz się cały czas odświętnie - przyjaźń to relacja powszednia;

- masz poczucie, że się spalasz, przeżywasz burze, jesteś na huśtawce - przyjaźń to uczucie względnie spokojne i stabilne;

- widzieliście się niedawno, a potrzeba zobaczenia tej osoby zaczyna dominować nad innymi sprawami - przyjaźń nie jest tak nagląca i jeśli nic szczególnego się nie dzieje, potrafi czekać na spotkanie;

- masz poczucie, że niesie cię jak na skrzydłach - przyjaźń chodzi po ziemi;

- masz nieodpartą chęć, żeby wziąć go za rękę, pogłaskać po włosach, znaleźć się w jego ramionach - w przyjaźni kontakt fizyczny zdarza się tylko przy pewnych okazjach (np. o przyjaciela można oprzeć się podczas podróży, uściskać, kiedy stało się coś ważnego);

- pragniesz wyłączności - przyjaźń akceptuje, że w życiu przyjaciela inne osoby też są ważne, może i ważniejsze.

Więc jedni twierdzą że nie jest możliwa przyjaźń inni znowu czemu nie gdyż przyjaźnić się można z każdym niezależnie od płci.Chć jest różnica w oczekiwaniach kobiet i mężczyzn w przyjaźni.Mężczyźni oczekują pochwał,chcą czuć się ważni i potrzebni .pragną być potrzebni docenieni ,kobiety potrzebują bliskości ,zaufania,rozmowy,poradytakie to cczekiwania zwykle mamy w relacji miłosnej.Ale moim zdaniem i jak różnież zdaniem niektórych psychologów taka przyjaźń jest możliwajeśli jest szczera i ma granice i trwa mimo lat i po prostu mamy szczęście że trafiliśmy na przyjaciela bo czyż przyjaźń męsko-damska to nie jest poligon doświadczalny??


number of comments: 8 | rating: 11 |  more 

Magdala,  

:))) brak masy przecinków świadczy o tym, żeś zakochana. życzę analogicznego stanu na 2013 !!! Reniu, a z interpunkcją sobie poradzisz, jak zakorzenisz się w tej miłości. fajne przemyślenia. wejdę w nie jeszcze raz. :)) buziaki!

report |

RENATA,  

dzięki za życzenia i sorry za braki .Każdy chyba zastanawia się nad tym tematem.Tobie również wszystkiego dobrego bo dobra nigdy nie ma za dużo

report |

bosski_diabel,  

z doświadczenia /msz/ jest możliwa choć granica może być cieniusia ale jeśli obie strony chcą TYLKO przyjaźni jest to możliwe, właśnie mam Przyjaciółkę zza rzeki:).

report |

nikojan,  

Granica mikra, niebezpiecznie ją przekroczyć. Plus za "poligon".

report |

poezjoholiczka,  

Ja miałam przyjaciela, ale nasze drogi się rozeszły. Byliśmy jak rodzeństwo ;) przez jakieś 7 lat. Własnie w 7. rocznicę okazało się, że przez jakiś czas byłam dla mojego przyjaciela kimś więcej niż przyjaciółką...ale przeszło mu :)

report |

Hania,  

też się nad tym zastanawiam...Reniu

report |

RENATA,  

myslę że z tą granicą jest ciezko i różnie bywa w skrajnych przypadkach jest mozliwa

report |

Jerzy Woliński,  

niech się rozwija ...

report |

George Krokos,  

What you have written above is very significant and touching. Well said.

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1