9 april 2012

9 april 2012, monday ( lustereczko powiedz przecie... poniedziałek. )

Nasze odbicie towarzyszy nam od kołyski do śmierci.
zawsze fascynowali się nimi pisarze poeci malarze...
Lustra uwodzą przyciągają wzrokdzieki nim dowiadujemy się jak nasz umysł widzi ciało.Nawet gdy nie jesteś narcyzem zastanawiasz się jak cię widzą inni .Wyglad zewnętrzny jest wyznacznikiem statusu społecznego i relacji ze światem .Dlatego chcemy wyglądac dobrze i podobać się innym.Ciało traktujemy jako swój istotny kapitał poswiecamy mu dużo uwagi i pieniędzy .
Pogoń za pieknem od wiekw przyjmuje różne formy nawet niebezpieczne .W czasach antycznych piekne Rzymianki i Greczynki
musialy być atletyczne i proporcjonalne .W średniowieczu męzczyźni
wielbili chudziutkie panie znów w czasach Rubensa kobiety o obfitym biuscie i biodrach .W XVII wieku kobiety chcąc mieć aksamitną cerę uzywały pudru z siarką i rtęcią .XIXw  wąska talia i cierpienia w sciskajacym żebra gorsecie . Dziś modne są operacje plastyczne w pogoni za ideałem piękniejszego ;ja; które jest po drugiej stronie lustra cialo płaci najwyższą cenę cierpieniem bólenm i okaleczeniem.
Coraz częściej chorujemy na bulimię anoreksję i ze strachem spoglądamy w lustro .
A najlepszym naszym sprzymierzeńcem jest usmiech i akceptacja samego siebie...




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1