12 september 2014

12 september 2014, friday ( Po filmie "Lucy" )

Zdaje się, że nasze życie prowadzi do jednego, najwazniejszego pytania: jak jest sens naszego życia? To z grubsza wiadomy fakt. Można odpowiedzieć prosto: miłość, dobroć, postępowanie w zgodzie z zasadami (jeśli ktoś je ma), zdobycie a raczej zdobywanie pieniędzy, sławy, wiedzy. Jednak czy są to właściwe odpowiedzi? Na czym polega życie? Mówią, że na rozmnażaniu się. Nie do końca. Do połowy. Zatem: w jakim celu rozmnażamy się? Przedłużenie gatunku. Nie przekonuje mnie. Przekazanie własnych genów. Już bliżej. Niby nikt nie płodzi dziecka z myślą o tym, żeby moje komórki, moje dna nie zginęło, ale coś w tym jest. Niewiele, ale coś. Teraz mówię: rozmnażamy się aby przekazać wiedzę. Czy na pewno? Przekazujemy wiedzę, aby ją gromadzić, zwiększać zasoby. Idźmy dalej. Rozmnażajmy się, posiadajmy coraz większą wiedzę (teoretycznie). Dochodzimy do stuprocentowego zrozumienia (założenie). Co dalej? Ślepy zaułek. 
Chcemy wszystko upraszczać. Na wszystko oczekujemy jednej odpowiedzi. Dwie drogi: żyjemy, aby poszukiwać sensu życia, tego jedynego, życie skończy się, gdy go znajdziemy, ale nie znajdziemy gdyż nigdy nie będziemy go pewni, zycie będzie trwać; żyjemy dla wszystkiego, każdy ma swoją odpowiedź, każda jest dobra, doszliśmy do niego, więc nie żyjemy? 
Zakładając, że założone założenia są prawdziwe (jeśli kiedykolwiek mogą takie być, założenie z samej nazwy jest tylko założeniem) i tak nie możemy do niczego dojść. 
Nic nowego pod słońcem. Idziemy szukać dalej.


number of comments: 6 | rating: 5 |  more 

alt art,  

rozwalę się na leżaku..

report |

jeśli tylko,  

sub sole.. może to ono oślepia?

report |

Jaro,  

To tak jakby zapytać - dlaczego z kiszek weganina nie lecą bąki? W założeniu i biorąc pod uwagę przemianę materii... z reguły lecą, zwiększając efekt cieplarniany:) Na dzisiaj możemy stwierdzić, że życie powstało z pstryknięcia i być może jest stadium larwalnym do osiągnięcia imago w innej postaci. Tej tezie nikt nie może zaprzeczyć, nawet ortodoksyjni niewierzący:)

report |

Jaro,  

Ps. Weganie tego nie dostrzegają i nadal myślą, że są ekologiczni:)

report |

nikt,  

to znaczy ci z gwiazdozbioru Lutni?

report |

Jaro,  

ze wszystkich konstelacji, żeby było jasne i dla uściślenia:)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1