25 august 2015

nie umiem pisać prozy cd10

-Co byś chciała, żeby Ci dziś przyniósł Mikołaj? – zapytała zabijając ciszę w windzie pielęgniarka N. Nie przepadam za nią, nie tylko zakładając wenflon wkłuwa się w co najmniej kilka żył, zanim trafi na odpowiednią, ale też jest dla mnie miła tylko przy ludziach. Zakładam, że gdybyśmy były tu tylko we dwie, nawet by na mnie nie spojrzała. Mam to gdzieś. Nie dali mi zjeść śniadania, żebym pojechała na to ogromnie poniżające prześwietlenie płuc. Później wyjaśnię dlaczego było konieczne. Głodna i półprzytomna trzymałam się zimnego aparatu, bo nie jestem w stanie sama utrzymać pionu, o czym N. doskonale wiedziała. Zdjąć koszulkę pomogła mi inna pielęgniarka, bo tutaj też udawała zaskoczenie moim brakiem sprawności manualnych. Brakuje mi stanika. Zaczynam się przyzwyczajać do życia bez niego, ale to było nieprzyjemne z wielu powodów. Wracając do pytania N. to uznałam je za zabawne, przede wszystkim dlatego, ze i tak by nie zrozumiała co mówię, więc odpowiedź nie ma znaczenia. Poza tym od dawna jestem pełnoletnia i ona to wie, ale gdybym miała mieć jakieś życzenie to chciałabym już stąd wyjść. Spełni się połowicznie jak wspominałam.  I czemu wszyscy o to pytają? To jakiś sposób nawiązywania rozmowy o tej porze roku?  Jutro zabierają mnie do szpitala rehabilitacyjnego. Okropne słowa. Ma jechać karetką. Jeszcze gorsze. Wszyscy o tym cały czas mówią. Z tego co zdążyłam się zorientować będzie tam też logopeda, bo moja blond zołza była przed chwilą. Chyba ma potrzebę zostawić po sobie dobre wyniki, bo kazała mi mówić przysłowia. Nienawidzę jej. Pojedyncze słowa sprawiają mi kłopot, a co dopiero dwuzdaniowe rymowanki. Próbowałam to opowiedzieć mamie, ale nie zrozumiała. Napiszę jej później. Tęsknię za pisaniem i komputerem. Chciałabym się spotkać z dziewczynami. Podobno mają przyjechać do nowego szpitala. Może byłoby lepiej, gdyby tego nie robiły. Chuda i prawie łysa niemowa to nie jest do końca obraz, który chciałabym zostawić w ich wspomnieniach. Niby kiedyś będę znowu mówić i chodzić, być może nawet bez balkonika, wierze w to mniej niż w prognozy pogody. Siostra przełożona twierdzi, że mam depresję po zmniejszeniu liczby leków, być może, a może po prostu spędziłam ostatnią godzinę jąkając niewyraźne słowa przed lustrem.
- Coś Ci przywiozłam, pan doktor się zgodził, ale to niespodzianka. – mam weszła zaraz za obchodem do sali. Mój entuzjazm spowodowany tym jak mój lekarz ładnie pachniał oraz nadzwyczajnie przychylnie nastawionym do mnie profesorem się podwoił. Jestem tak podekscytowana, że chciałabym teraz usiąść, ale sama chyba nie dam rady. Bynajmniej zanim dojdzie do łózka. Wyciągnęła z walizki moją torbę z laptopem. Czy jestem za stara, żeby wierzyć w Mikołaja? Jeśli tak to ten, który przed chwilą ze mną rozmawiał i pachniał czerwonym Hugo Boss jest najlepszy z możliwych.
-To ważne, żebyś miała kontakt, ze znajomymi. Lekarz kazał robić wszystko, żebyś wracała do dawnego życia. Przywiozłam też przenośny internet.
Cudownie. Nie wiem do kogo chcę najpierw napisać. Najlepiej do wszystkich. Oczywiście, że pamiętam moje hasło. Jest tylko jeden problem nie widzę klawiatury i bardzo słabo to co jest na ekranie. 

* dawno mnie tu nie było, bo pamięć zawodna i chronologia...


number of comments: 13 | rating: 5 |  more 

Damian Paradoks,  

bez internetu też Ciebie słyszę :)

report |

Nesca,  

Teraz już mnie słychać :)

report |

Damian Paradoks,  

teraz nastawia uszy :)

report |

jeśli tylko,  

Dobry kawałek, dobre tempo i narracja. I otwarcie (a to ważne, już Wańkowicz itp :) Tekst bezpośredni, trzxyma, dobrze nawiązuje kontakt. Trochę można się poczepiać drobiagzów niby,ale wpływaja one jednak na jakośc odbioru. A szkoda :) Interpunkcja, przede wszystkim przecinki, za wiele, zeby tu wymieniać. Dzieliłabym zdania na prostsze. Bardzo często tekst nie traci, a jest łatwiej. Brakuje liter w kilku miejscach, przeważnie na końcu wyrazu. Chyba pisałaś szybciutko. Po obchodzie, a nie za obchodem."Przynajmniej" zamiast "bynajmniej". Najlepiej nie używać "bynajmniej", bo to słowo bardzo ośmieszone. Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

report |

Nesca,  

Można przyznać, że z każdym fragmentem ucze się pisać. Piszę szybko, bo inaczej zapominam, co chcę powiedzieć. Później sporo poprawiam, ale jak widać niewystarczająco :) Z interpunkcją mam problem od zawsze, niestety.

report |

Damian Paradoks,  

Długowieczność błędów jest niemal przysłowiową. Pisanie, powielanie i cytowanie je tylko utrwala. Dlatego im szybciej tym lepiej a bez błędów to już Halleluja ;). Sam bardziej dostrzegam błędy w tekstach dla mnie trudnych i mniej porywających. Widzę wtedy nawet podwójne spacje, które też wypada usunąć. Tekst Twój był tak obrazowy przy czytaniu że usterki zauważone przez 'Jeśli tylko' uszły mej uwadze :). Mówi się że umysł-postrzeganie samoistnie poprawiają przy odbiorze. To dobrze i źle zarazem ;)

report |

jeśli tylko,  

zawsze łatwiej dostrzec błędy w tekście cudzym niż swoim, bo w swoim widzi się "to co się chciało napisać" a nie stan faktyczny :) Dlatego np w pracy czuję się bezpieczniej, jeśli ktoś inny przejrzy jeszcze mój tekst :)

report |

Damian Paradoks,  

w pewnych zawodach jest systematyczne czytanie/pisanie w dwie pary oczu :) Błąd czasem zbyt wiele kosztuje.

report |

Nesca,  

Tak czy inaczej serdecznie dziękuje za uważne czytanie :)

report |

Ania Ostrowska,  

bardzo dobrze mi się czytało; i nie ma ani odrobiny rozczulania się, co bywa zmorą tekstów w szpitalnym otoczeniu

report |

Nesca,  

staram się pisać coś co sama chciałabym czytać i pozostawać fair z faktami :)

report |

Ania Ostrowska,  

kurczę, ja bym chciała żyć, żeby pozostawać fair z faktami :)

report |

Nesca,  

Bardziej chodziło mi o chronologię i fakty zawarte w tekście, bo w życiu się raczej nie udaje...

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1