6 january 2013

5 january 2013, saturday ( Zbyt wiele )

Ogólnie zbyt wiele. Skąd poczucie, że trzeba nie tylko mieć zdanie na każdy temat, ale jeszcze je wyrażać? (Już św. Tomasz modlił się o odwrotną postawę). W takim jazgocie o wiele trudniej się doszukać wartości zachwycających! Przeczytałam ostatnio w książce o tytule "Good English", że największym błędem pisarza, zwłaszcza utalentowanego, jest pisanie zbyt wiele i doznałam olśnienia - unoszenie się na fali próżnej erudycji rzeczywiście nie służy niczemu poza umniejszeniem treści wyrażanych, tak samo jak natarczywie stosowane hiperbola czy hyperbaton osłabiają (raz na ruski rok należną) emfazę. I tak oto najchętniej mówiłabym mało, a pisała jeszcze mniej.


number of comments: 21 | rating: 9 |  more 

Ania Ostrowska,  

parcie na pióro?

report |

Wieśniak M,  

W skeczu konkurs chopinowski" Janusz Gajos przeczuwając tę prawdę stwierdził:" Bo najlepszy pijanista to taki któren wogóle nie zagra";)

report |

issa,  

Nie wiem. Możliwe, że "ogólnie" tak. A w szczegółach jak? W trzynastym wieku lub kiedykolwiek indziej ludzie łatwiej "doszukiwali się wartości zachwycających"? Poza tym i generalizacja może się wydawać gatunkiem jazgotu, skoro w niewielkiej przestrzeni łączy liczne pojedyncze głosy.

report |

moriana,  

Generalizacja to jednak jeden głos traktujący o wielu. Sądzę, że kiedy książek wydawano mniej, staranniej wybierano publikowane treści. Im dłużej myślę nad tym, co napiszę, tym zwięźlej piszę. Chociaż w każdym materiale znajdzie się coś dobrego, pro publico bono autor wypowiedzi powinien się wyposażyć w porządny filtr wewnętrzny. Moim zdaniem zwłaszcza "Enter" klika się zbyt lekko i zbyt często po byle czym.

report |

issa,  

:) z przekonaniem, że celna zwięzłość jest poza instantami bylejakości, nie sposób dyskutować. wiesz, owocna rozmowa: zamajaczył mi ten Twój głos-wielogłos. Jak chór, Polifon, wydobywający się z jednego gardła. Może zaprowadzi mnie w jakieś interesujące miejsce. Pozdrawiam

report |

moriana,  

mam nadzieję (uśmiechu złożonego z dwukropka i nawiasu brak w tym miejscu wyłącznie dlatego, że próbuję się uwolnić z kajdanów emotek). pozdrawiam również!

report |

issa,  

:) /zadzwoniłam kajdanami i znikłam/

report |

alt art,  

ideałem artysty jest milczeć w sposób zauważalnie niepowtarzalny..

report |

AniS,  

Powiedzieli literaci, że kto nie działa, ten wiele traci.

report |

moriana,  

działanie jest dobre, póki przemyślane i z umiarem; ten, kto nie działa (literacko) w pośpiechu i bez pomyślunku traci faktycznie wiele, ale na rzeczach doczesnych więcej jednakowoż niż na jakości.

report |

issa,  

jakość jest bez związku z doczesnością?

report |

moriana,  

na etapie poczecia mysle,ze tak.

report |

issa,  

związków w innych etapach nie warto brać pod uwagę?

report |

moriana,  

rzadko tak bywa, żeby coś, czemu w zalążku przyświecał niski cel, ostatecznie rozkwitało pięknie i szlachetnie. czyny człowieka zmieniają go; kolejne etapy nie są chyba nigdy wolne od poprzednich.

report |

issa,  

ech, mniejsza zresztą z tą moją dociekliwością. miło, że zechciałaś odpowiadać. pozdrawiam

report |

ZGODLIWY,  

A może tak: "Perły najpiękniej lśnią wśród pospolitych kamieni" ?

report |

moriana,  

pewnie, ale byłoby milej, gdyby znajdowanie ich szło szybciej.

report |

ZGODLIWY,  

Wtedy nie cieszyły by tak bardzo i spowszechniały trochę.

report |

moriana,  

nie jestem pewna. dobre jest zawsze tak samo dobre bez względu na otoczenie.

report |

ZGODLIWY,  

Ok, zgadzam się. A teraz kwestia gustu. Co dla jednego nic nie znaczącym polnym kamolem, dla drugiegi - skarbem.

report |

moriana,  

z tym z kolei ja się zgadzam.

report |



other diaries from: 03-05-2013 , 30-01-2013 , 05-01-2013 ,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1