13 june 2011

13 june 2011, monday ( purgatorium* )

podobno z nieochrzczonymi nikt nie rozmawia


number of comments: 14 | rating: 9 |  more 

Voyteq (Adalbertus) Hieronymus von Borkovsky,  

Święty Thomas de Aquini pisze w "Summa Theologica"(III 101 a.1,2): "Dlatego żadna inna kara nie należy się za winę pierworodną, jak tylko pozbawienie tego celu, do którego zmierzało odebrane dobro, a do którego to celu sama natura ludzka sama przez się nie zdoła dotrzeć. Dobrem tym jest "widzenie" Boga. Toteż właściwą i jedyną karą za grzech pierworodny jest po śmierci brak tego "widzenia". Co do innych niedoskonałości i dóbr, które są nieodłączne od ludzkiej natury i wypływają z jej pierwiastków, to żadnej straty nie ponoszą ci, którzy zostali potępieni za sam tylko grzech pierworodny. Otóż dzieci nie były w takim stanie, żeby mogły posiąść życie wieczne w niebie, bo ani ono nie należało im się z natury, ani one nie mogły mieć właściwych do tego uczynków. Ale cieszyć się będą, że wielce będą korzystać z doskonałości naturalnych dzięki dobroci Boga." .

report |

Laura Calvados,  

... chciałoby się zapłakać na te słowa. TO wszystko nie daje mi spokoju od lat.

report |

Sara,  

w doskonałym Bogu nie ma lęku choc nie ma tez wszystkich odpowiedzi

report |

Florian Konrad,  

a ja tam w boga nie wierzę, a polanie łepetyny H2O w dziecistwia przez pana w czarnej kiecce o niczym nie świadczy.

report |

Towarzysz ze strefy Ciszy,  

a moze to Bog przestal wierzyc w waszmoscia?

report |

Florian Konrad,  

jasssne :)) pambucek przestał, a Szatan nie zaczął :))))

report |

Laura Calvados,  

to by z grubsza znaczyło, że nie istniejesz

report |

Laura Calvados,  

a myślałeś co z tymi, którzy urodzeni - nie doczekali, a byliby w stanie uwierzyć? Gdzie idą zmarłe dzieci?

report |

PanJabol,  

Katabasy głoszą, że nieochrzczone dzieci fruną do limbus puerorum. Ale kto by im tam wierzył.

report |

Laura Calvados,  

gdzie są naprawdę? a jeśli nie istnieje żadna "zatoka pomiędzy"? z tego co wiem, nie ma ostatecznego stanowiska w tej sprawie ale to niczego nie uspokaja

report |

PanJabol,  

nie mi o tym wyrokować.

report |

Voyteq (Adalbertus) Hieronymus von Borkovsky,  

JP II w encyklice Evangelium vitae z 25 III 1995 roku pisze, na marginesie aborcji zresztą, że Kościół nie zna stanu nieochrzczonych dzieci, ale polecił ufać w miłość i miłosierdzie Boga. Jednak Papa JP II to nowinkarz, a jego poglądy są, w swietle nieustającego magisterium, co najmniej podejrzane...Dogmatem wiary katolickiej jest prawda, że osoby zmarłe w grze­chu pierworodnym, nie posiadają widze­nia błogosławionych. Określenie dał So­bór Florencki w "Decretum pro Graecis". Opiera się ono na sło­wach św. Jana Ewangelisty(J. III, 5). Św. Thomas de Aquini wnioskuje, że bez łaski Bożej nikt nie posiądzie widzenia niebieskiego. Po­dług nauki Kościoła w otchłani dusze te po­niosą karę potępienia (poena damni), lecz wolne będą od kary ognia (poena ignis). Wynika to z potępienia przeciwnej opinii Synodu w Pistoi przez Piusa VI. Teologowie, że dzieci takie w otchłani nie poniosą mąk żadnych, aczkolwiek Bellarmin (De gratia primi hominis, l. VI, c. 6-7) mniemał, że smucić się będą dusze dzieci z utraconego widzenia błogosławionych. Na koniec może coś z Apokalipsy św. Jana: "I ujrzałem umarłych - wielkich i małych - stojących przed tronem, a otwarto księgi. I inną księgę otwarto, która jest księgą życia. I osądzono zmarłych z tego, co w księgach zapisano, według ich czynów. (20,12). A w I księdze Samuela: "wtrąca do Szeolu i zeń wyprowadza" (2,6). No i ha - men... Jestem agnostykiem...

report |

An - Anna Awsiukiewicz,  

Wczoraj trafiłam na takie dyskusje:) http://forumzn.katalogi.pl/Czy_Kościół_kradnie_wiernym_dusze_-t10883.html Nikt nie zna prawdy--tak do końca..Trzeba iśc za głosem serca.Tak myślę:)

report |

alt art,  

jest tylko jedno przykazanie: nie uchylaj się od odpowiedzialności..

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1