Diary

Agneta
PROFILE About me Prose (1) Diary (2)


10 august 2014

10 august 2014, sunday ( Nie wiem jak. )

Świat wymaga coraz więcej, a daje coraz mniej.


number of comments: 32 | rating: 10 |  more 

Filip Kaczmarczyk,  

Nie zgodzę się. My jesteśmy światem. Ludzie wymagają od siebie samych i nawzajem coraz więcej, a dają coraz mniej. Ludzie stają się niedbali.

report |

Agneta,  

A co jeśli jest się "dbałym" a świat i tak chce więcej?

report |

Filip Kaczmarczyk,  

No właśnie, Ty dbasz, a świat (czyt. inni ludzie) mają to gdzieś i tylko oczekują nic nie dając. Wtedy pozostają dwa rozwiązania: 1. jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie (ale wtedy stajemy się tacy jak oni), 2. uprawiać własny ogródek, nie rezygnować z własnych zasad, być w porządku wobec siebie, moralności, sumienia.

report |

deRuda,  

świat ludzi

report |

Agneta,  

Niestety nie żyjemy w innym.

report |

issa,  

Skoro "wymaga", to może znaczyć, wśród innych znaczeń, również, że «niezbędnie potrzebuje czegoś», czego ani dudu, bo ktoś nie chce światu dawać, bo np. woli brać ;)

report |

issa,  

P.s. Franz Kafka, nie pomnę teraz, w czym, znaczy gdzie, powiedział: "W walce pomiędzy tobą a światem sekunduj światu". Lubię to zdanie od bardzo dawniej niż dziś.

report |

Filip Kaczmarczyk,  

Może go nie rozumiem, ale kolejny raz się nie zgadzam

report |

issa,  

:) Na co w tym cytacie się nie zgadzasz?

report |

Filip Kaczmarczyk,  

Na to, że wolę sekundować sobie a nie światu :)

report |

issa,  

:) Co się wygrywa, kiedy świat uzna się za coś ze szczętem przegranego?

report |

mua,  

" P.s. Franz Kafka, nie pomnę teraz, w czym, znaczy gdzie, powiedział: "W walce pomiędzy tobą a światem sekunduj światu".... tyle , że późiej Einstein napisał, że ”Istotne problemy naszego życia nie mogą być rozwiązane, na tym samym poziomie myślenia, na jakim byliśmy, kiedy je tworzyliśmy ” , a jeszcze później Stephen R. Covey -w książce " 7 nawyków skutecznego działania " napisał, że " Każdy sądzi, że widzi rzeczy takie, jakie są, że jest obiektywny. Tak nie jest. Widzimy świat przez pryzmat tego jacy jesteśmy lub (raczej ) jak nas uwarunkowano, abyśmy go widzieli " ... i bbądź tu chłopie mądry " starymi " często przebrzmiałymi cycatymi ( bo zapewne niektore są poonad czasowe ) , aaalleee czy wszystkie ?? ;)))

report |

issa,  

:) mua: "Każdy sądzi, że widzi rzeczy takie, jakie są, że jest obiektywny". Obawiam się, że Twój Każdy Scytowany poległ właśnie. Nie wiem, jak z innymi, naturalnie, mogę mówić jedynie we własnym imieniu. Natomiast wiem w miarę prawdopodobnie, że jestem Każdym, który ma świadomość, że obiektywizm to raczej słodko-gorzka idea bez możliwości ucieleśnienia, niźli fakt.

report |

issa,  

p.s. "W walce pomiędzy tobą a światem sekunduj światu" można (rzecz jasna lub niejasna, jak kto tam woli) widzieć różnie, właśnie w zgodzie z tym, o czym Ty wcześniej: tyle sposobów widzenia, ile jednostkowych kontekstów / konotacyj. Wśród nich jednak możliwy jest ten cytat jako miejsce z furtką do pojednania ze światem, mua: (ja mało przepadam za słownikiem ostrej rywalizacji i wojny, no ale skoro już w tej okolicy innego nie ma, to trudno) kiedy świat "wygra" w nas, to może oznaczać, że jesteśmy gotowi na zgodę na życie i działanie w takim świecie, jaki jest. Zamiast oczekiwać od niego bez przerwy, żeby czarodziejsko stawał się takijakipowinienbyć.

report |

mua,  

Issa jak zwykle wyrywasz z kontekstu i udajesz, że nie pojmujesz istoty - co oczywiście uwielbiam inaczej ;)), bo jak napisał Antoine de Saint-Exupéry - " Nie ma żadnej dla ciebie nadziei, jeżeli jesteś ślepy na to światło, które nie wynika z samych rzeczy, lecz z sensu rzeczy.".Widzisz to są właśnie owe paradygmaty i heurystyki zakotwiczenia, którymi się kierujesz, a które to kształtują się w wieku do 3 lat ( tu najwięcej ) później do 7 roku ( zamyka się wtedy do końca ciemiączko a Hindusi twierdzą, że zamyka się czakra korony ., aaale to inna bajka ). I uczysz się ich od KOGOŚ . A są tak głęboko zakorzenione, iż trudno je zmienić . Można , aaale to znów inna bajka ;)). Jako mua nielogiczny życzę najlepszego Issie logicznej i na tym proszę poprzestańmy ;))) . Oczywiście jeśli Cie to satysfakcjonuje heheh .

report |

issa,  

Tak. Na tym poprzestańmy. Jestem już chyba nieraz zbyt zdziczale zmęczona, żeby rozmawiać z wiarą, że to ma jakikolwiek sens, z kimś, kto - jak się okazuje - zanim jeszcze cokolwiek usłyszy, zakłada, że rozmowa ze mną jest zgubnajakzwykle. Dobrej nocy, mua :)

report |

mua,  

;))) dobrej nocy - kim jesteś ?? ...i Coś zrobiła a z Issą ?? hehh

report |

Agneta,  

Jakby nie patrzeć - nierówna to walka. Może nie powinniśmy walczyć?

report |

issa,  

:) Nie wiem. Może i tak być może. Może nie powinniśmy. Lub, również i to możliwe przecież, może warto czasami myśleć o czymś innym niż copowinnosię?

report |

Filip Kaczmarczyk,  

Powinniśmy z całych sił. Wtedy mamy jakiś cel. Pasuje mi tu powiedzenie, choć nie w stu procentach adekwatne - lepiej umrzeć na wyprostowanych nogach niż żyć na zgiętych kolanach. Abyśmy przed śmiercią mogli powiedzieć: nie zgubiłem siebie, nie poświeciłem wartości, miałem wartościowy cel. No, ale to wszystko zależy od konkretnego przypadku, z czym chcemy walczyć i w jaki sposób. Od głupoty nie można uratować innych ludzi.

report |

issa,  

To co będzie z tak zgiętymi kolanami? :) https://www.youtube.com/watch?v=aktY_wlYvNM

report |

Filip Kaczmarczyk,  

Na taką walkę można popatrzeć z dwóch stron. Walka ja vs świat, kiedyś my sami jesteśmy tym światem może doprowadzić do walki z samym sobą. Z drugiej strony możemy walczyć z tym co istnieje na świecie starając się wprowadzać coś nowego i w takiej walce nawet jeśli przegramy to nie stracimy siebie. To będzie naszym zwycięstwem :)

report |

Damian Paradoks,  

to co napisałeś Filip jest sednem jihad'u :)

report |

RM,  

a niby czemu coś, a tym bardziej jakiś symboliczny świat ma coś komuś dawać? Dosyć klienckie podejście. Wymagamy od siebie sami i dajemy sobie tylko tyle na ile nas stać. Reszta to infantylne marudzenie.

report |

Agneta,  

A dlatego, że sami na nie niego nie przyszliśmy. Każdemu na początku trzeba pomóc. Oczywiście, że wymagamy od siebie samych, ale inni też od nas wymagają a w zamian często nic nie dają. Symboliczny świat? My jesteśmy światem. My jesteśmy symboliczni?

report |

issa,  

Ano. Wygląda na to, że jesteśmy symboliczni. Jakakolwiek kultura ludzka (w tym jej znaczeniu najszerszym, antropologicznym) zaczyna się właśnie tam, gdzie pojawia się symbol. Gdzie symbol znika, tam w pojęciu ludzi - jest natura.

report |

mua,  

siemka UFO - ludki ;)))

report |

issa,  

siemka, ufomua :d

report |

doremi,  

nie przemawia do mnie

report |

Nevly,  

tak w sumie... nic nowego...

report |



other diaries from: 13-09-2014 , 10-08-2014 ,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1