25 october 2020

Krótka bajka o pieńku.

Był sobie pieniek. Pieniek na początku był bardzo mały i to inne, te dorosłe wyznaczały jego czas miejsce i cel. Miękka kora narosła na pieńku i wszystkie te dorosłe chwaliły jaka jest gładka jasna i ładna, oraz stwierdzały że po właściwej drobnej obróbce pieniek stanie się naprawdę wartościowym i zadowolonym elementem Drzewa, dlatego też pieniek godził się na obróbkę jakiej go poddawano. Także sam w późniejszym okresie zaczął decydować trochę o rodzaju obróbki a nawet wybierać narzędzia jakie na niego oddziaływały aby być prawdziwie szczęśliwym spełniającym wszelkie oczekiwania pieńkiem. Z czasem stwierdził, że nie jest już więcej pieńkiem, jest Kołkiem tak jak te dorosłe i był z tego powodu bardzo dumny, uwielbiał wszystko, zwłaszcza okrągłe otwory bardzo mu pasowały a ponieważ otaczał się nimi uznawał je za najważniejszą rzecz jaka istnieje, dlatego ciężko pracował na powierzonym mu obszarze. Reszta Świata była jakby mglista i niewyraźna, oczywiście były także te przebrzydłe Kwadratowe Klocki, pełne nienawiści do wszystkiego co okrągłe jak Kołek i Kołek nienawidził szczerze ich Kwadratowej mowy, myśli i kwadratowych otworów oraz tego jak krzyczeli pod jego domem jak bardzo nienawidzą okręgów, okrągłego myślenia i okrągłej Mowy. Wtedy pojawili się Trójkątni i nagle okazało się, że są znacznie gorsi od Kwadratowych, powstał nawet niemal zgodny wspólny front przeciwko nim, nazywał się Kwadratura Koła czy też Zaokrąglony Kwadrat w którym ramię w ramie walczono z Trójkątnymi i prawie by ich pokonano, kiedy pojawili się... Bezkształtni - na widok tej profanacji groźnie zawyły wszelkie inne nacje zamieniając życie w szczere Piekło... Stary już Kołek rozsechł się i do niczego już się nie nadawał, obojętniało mu niemal wszystko poza Bezkształtnymi oczywiście, których wciąż szczerze nie znosił i się lękał. Kiedy ostatnia iskra życia z niego ulatywała zapytał: - Kim jestem? - Kawałkiem drewna - usłyszał - Aha - powiedział i umarł.




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1