23 may 2019

Superposition

Z: "https://youtu.be/Y0cXR76mJhA" - zródło: YouToube

Bóg tak jak w Biblii mówiąc "Jestem który jestem" wyjaśnia człowiekowi swoją/świata naturę wcale nie kręcąc, wręcz w sposób najbliższy dostępny ludzkim procesom poznawczym. Wyjaśnione to jest na podstawie teorii superpozycji którą obecnie zajmuje się fizyka nuklearna - w niej świadomość rzeczywiście "stwarza rzeczywistość" która poza nią wydaje się być wg. badań jedynie potencjalna. Jeśli dobrze myślę to coś takiego pomyślał także dawno temu Leibnitz w swojej teorii monad, ale tutaj już nauka, fizyka a nie filozofia to stwierdza nie wyłącznie myśl ludzka jak do tej pory. Swoją drogą zabawne jest dla mnie, że laicyzujący się świat zaczyna na poważnie traktować np. koncepcję istnienia duszy - badać ją nie nawiązując do żadnej religii na które jest obecnie nagonka ponieważ decydujące o kształcie kultury społeczeństwa oderwane od natury, nie odczuwają już tak bardzo bezpośredniego ciężaru życia a przynajmniej nie jest to zbyt popularny temat w kulturze konsumpcji. Swoją drogą moim zdaniem teoria superpozycji pasuje trochę do matrixa - po co przejmować się obliczaniem cząstek na które nikt nie patrzy - zbędnie obciążać system - niemniej jest to moim zdaniem najbardziej zadziwiające zjawisko przyrody i nadal wszystko jest Jednym i w Jedynym wszystko się mieści będąc odbiciem Jednego co jest trudne do zrozumienia, lecz wg. mnie możliwe np. przecież odbicie w lustrze nie stanowi nowego bytu nie stanowi też pierwotnego będąc nieodłączną lecz niekonieczną jego cechą; albo fale i ocean - jedna rzecz czy dwie... prawda? Pozdrawiam :)

PS.Richard Dawkins: "Somebody as intelligent as Jesus would have been an atheist" - YouTobe




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1